*****GRADATII DE MERIT 2017*****OUG NR. 17/2017 - MAJORARE SALARII NEDIDACTIC*****OMEN NR. 3252/2017*****OMEN NR. 3160/2017*****OMEN NR. 3151/2017*****HG NR. 38/2017*****MIȘCAREA PERSONALULUI DIDACTIC 2017-2018*****OMENCS NR. 6161/2016*****

joi, ianuarie 30, 2014

ISJ VASLUI: VINERI, 31.01.2014 TOATE ȘCOLILE DIN MEDIUL RURAL RĂMÂN ÎNCHISE

Comunicat de presă:  30.01.2014, ora 14
Având în vedere avertizările meteorologice, pentru ziua de vineri, 31.01.2014, Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui a decis suspendarea cursurilor şcolare pentru toate unităţile de învăţământ din mediul rural.
Unităţile de învăţământ din mediul urban îşi vor desfăşura cursurile conform orarului aprobat. Elevii din mediul rural care învaţă în unităţi de învăţământ din mediul urban  vor rămâne acasă. Absenţele elevilor aflaţi în această situaţie vor fi motivate ulterior, fără a afecta situaţia şcolară a acestora.
Sursa: ISJ Vaslui

miercuri, ianuarie 29, 2014

COMUNICAT ISJ VASLUI - ȘCOLILE DIN MEDIUL RURAL VOR FI ÎNCHISE JOI, 30.01.2014

Comunicat de presă ISJ Vaslui 29.01.2014, ora 14
Având în vedere avertizările meteorologice, pentru ziua de joi, 30.01.2014, Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui a decis suspendarea cursurilor şcolare pentru toate unităţile de învăţământ din mediul rural.
Unităţile de învăţământ din mediul urban îşi vor desfăşura cursurile conform orarului aprobat. Elevii din mediul rural care învaţă în unităţi de învăţământ din mediul urban  vor rămâne acasă. Absenţele elevilor aflaţi în această situaţie vor fi motivate ulterior, fără a afecta situaţia şcolară a acestora.
Sursa: ISJ Vaslui


PROIECTE DOCUMENTE ÎNVĂȚĂMÂNT PROFESIONAL

Proiecte de documente care reglementează învăţământul profesional cu durata de 3 ani, începând cu anul şcolar 2014-2015 (observaţiile pot fi transmise la Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic pe adresa de e-mail vet@tvet.ro. /persoana de contact - Director Adjunct Zoica Elena VLADUŢ): Descarcă 
Sursa: MEN

FIȘA DE EVALUARE 2014-2015

MIȘCAREA PERSONALULUI DIDACTIC
Fișa de evaluare 2014-2015

COMUNICAT ISJ VASLUI 28.01.2014

Comunicat de presă ISJ Vaslui 28.01.2014, ora 14:   
Având în vedere avertizările meteorologice, pentru ziua de miercuri, 29.01.2014, Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui a decis suspendarea cursurilor şcolare pentru toate unităţile de învăţământ din mediul rural.

Unităţile de învăţământ din mediul urban îşi vor desfăşura cursurile conform orarului aprobat. Elevii din mediul rural care învaţă în unităţi de învăţământ din mediul urban  vor rămâne acasă. Absenţele elevilor aflaţi în această situaţie vor fi motivate ulterior, fără a afecta situaţia şcolară a acestora.



marți, ianuarie 28, 2014

COMUNICAT DE PRESĂ ISJ VASLUI 27.01.2014

Comunicat de presă:  ora 14Inspectoratul Şcolar Judeţean Vaslui a centralizat situaţia unităţilor şcolare din judeţul Vaslui care au solicitat aprobarea suspendării cursurilor şcolare pentru data de 28.01.2014.
Astfel, luni 27.01.2014, ora 14, ISJ Vaslui a decis suspendarea cursurilor şcolare pentru data de 28.01.2014, integral sau parţial, pentru următoarele unităţi de învăţământ:


NR. crt
Şcoala (PJ)
Şcoala (Structura)
Număr elevi
1
Şcoala Gimnazială nr . 1 Arsura
Toate structurile
202
2
Şcoala Gimnazială „Stefan cel Mare” Stefan cel Mare
Şcoala Gimnaziala Barzesti
26
3
Şcoala Gimnaziala nr 1 Gherghesti
Toate structurile
426
4
Şcoala Gimnaziala  „Mihai Eminescu” Zapodeni
Scoala Butucaria
80
5
Şcoala Gimnazială „Andone Cumpătescu” Rafaila
Toate structurile
410
6
Şcoala Gimnazială nr 1 Hoceni
Toate structurile
392
7
Şcoala Gimnazială nr 1 Cretesti de Sus
Toate structurile
182
8
Şcoala Gimnazială nr 1 Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir
Toate structurile
396
9
Şcoala Gimnazială „Constantin Rotaru” Târzii, comuna Oltenesti
Toate structurile
301
10
Liceul Tehnologic Vladia
Toate structurile
735
11
Şcoala Gimnazială nr 1 Blagesti
Toate structurile
140
12
Şcoala Gimnazială nr 1 Draxeni
Toate structurile
640
13
Şcoala Gimnazială nr 1 Parpanita
Toate structurile
416
14
Şcoala Gimnazială „Gheorghe Cioată”  Todiresti
Toate structurile
512
15
Şcoala Gimnazială nr 1 Tatarani
Toate structurile
350
16
Liceul Tehnologic „Nicolae Iorga”  Negresti

1835
17
Şcoala Gimnazială nr 1 Bogdanesti
Şcoala Unţeşti (doar ciclul gimnazial), Scoala Bogdanesti (doar ciclul gimnazial)
235
18
Şcoala Gimnazială nr 1 Bogdanita
Şcoala Tunsesti,  Şcoala Cepesti
158
19
Şcoala Gimnazială nr 1 Banca
Şcoala Banca, Şcoala Gara Banca, Şcoala Sarbi, Şcoala Ţifu
533
20
Liceul Tehnologic „Ioan Corivan” Husi

550
21
Şcoala Gimnazială „Stroe Beloescu” Grivita
Toate structurile
450
22
Şcoala Gimnazială „General Aviator Inginer Gheorghe Negrescu”nr 1 Fruntiseni
Toate structurile
300
23
Şcoala Gimnazială nr 1 Ciocani
Toate structurile
300
24
Şcoala Gimnazială nr 1 Bacani
Toate structurile
220
25
Colegiul Ecoomic „Anghel Rugina” Vaslui

869
26
Liceul „Stefan Procopiu” Vaslui

2130





        

luni, ianuarie 27, 2014

COMUNICAT DE PRESĂ MEN 27.01.2014

Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat situaţia unităţilor de învăţământ din judeţele/ municipiul Bucureşti, aflate sub atenţionare de cod galben, portocaliu şi roşu. Luni, 27 ianuarie, la ora 13.00, inspectoratele şcolare judeţene au transmis deciziile luate în privinţa funcţionării unităţilor de învăţământ pentru ziua de marţi, 28 ianuarie. Situaţia se prezintă astfel:

1. cursuri suspendate integral în Bucureşti şi alte 12 judeţe: Argeş, Călăraşi, Constanţa, Galaţi, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Mehedinţi, Prahova, Tulcea, Vâlcea, Vrancea;
2. cursuri suspendate integral în judeţele Buzău, Giurgiu şi Brăila, cu excepţia grădiniţelor din oraşele Buzău şi Giurgiu, care rămân deschise pentru a veni în întâmpinarea părinţilor, şi cu excepţia unităţilor de învăţământ din municipiul Brăila, care rămân deschise;
3. cursuri suspendate parţial în 5 judeţe: Bacău (cu 3 unităţi închise), Botoşani (cu 3 unităţi închise), Dâmboviţa (cu 46 de unităţi închise), Suceava (pentru 5 unităţi de învăţământ există probleme de acces pentru o parte dintre elevii care vin din alte localităţi, dar aceste unităţi rămân deschise), Vaslui (cu 24 de unităţi închise).
MEN precizează că situaţia legată de unităţile de învăţământ se poate schimba, în funcţie de evoluţia vremii. Inspectoratele şcolare judeţene au abilitatea de a decide, pe parcursul zilei, dacă unităţile de învăţământ din judeţe pot funcţiona sau nu la parametrii normali.
Sursa: MEN

duminică, ianuarie 26, 2014

ANUNȚ ISJ VASLUI SUSPENDARE CURSURI 27.01.2014

Ministerul Educației Naționale a decis ca, pentru siguranța elevilor, a însoțitorilor acestora și a personalului didactic și nedidactic, să închidă, luni, 27 ianuarie, toate  unitățile de învățământ din județele/municipiul București, care s-au aflat aceste zile sub atenționare de cod galben și portocoliu. Județele vizate sunt: Argeș, Bacău, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Călărași, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Ialomița, Iași, Ilfov, Mehedinți, Neamț, Olt, Prahova, Suceava, Teleorman, Tulcea, Vaslui, Vâlcea, Vrancea.
În ceea ce privește municipiul București, decizia de închidere a unităților de învățământ preuniversitar este valabilă atât pentru ziua de luni, 27 ianuarie, cât și pentru ziua de marți, 28 ianuarie.
IMPORTANT !
Luni, 27 ianuarie 2014, în toate unitățile școlare din județ cursurile se suspendă.
Vom reveni cu informații suplimentare în cursul zile de mâine.
Sursa: ISJ Vaslui

vineri, ianuarie 24, 2014

HG NR. 1165/2013

AICI: Hotărârea nr. 1165/2013 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 72/2013 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/preşcolar şi stabilirea finanţării de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, care se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale, pe baza costului standard per elev/preşcolar


PRECIZĂRI RESTRÂNGERE DE ACTIVITATE

marți, ianuarie 14, 2014

Legea nr. 1 din 2014 privind decontarea navetei la personalul didactic auxiliar

Legea nr. 1/2014 pentru modificarea art. 105 alin. (2) lit. f) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 24 din 13.01.2014.
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articol unic: Articolul 105 alin. (2) lit. f) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"f) cheltuielile pentru naveta cadrelor didactice şi a personalului didactic auxiliar, conform legii;".
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin
(1) din Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR                                 PREŞEDINTELE SENATULUI

VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA                       GEORGE-CRIN LAURENŢIU ANTONESCU

ADRESA FSLI 13.01.2014

Către
Ministerul Educației Naționale
Domnului Ministru Remus Pricopie
Stimate Domnule Ministru, în conformitate cu dispoziţiile tezei a IV-a din Regulamentul-cadru privind organizarea şi funcţionarea comisiilor paritare (Anexa nr. 3 la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Preuniversitar, înregistrat la Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale sub nr. 59276/02.11.2012 şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a V-a nr. 5/14.11.2012), vă rugăm să dispuneţi convocarea, în regim de urgenţă, a comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale, pe a cărei ordine de zi să se afle următoarele:
1.Emiterea hotărârii privind constituirea comisiilor paritare de la nivelul inspectoratelor şcolare şi unităţilor/instituţiilor de învăţământ preuniversitar;
2.Aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei Paritare de la nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale;
3.Aprobarea Regulamentului privind locurile de munca, categoriile de personal, mărimea concreta a sporurilor pentru condiţii de muncă, precum şi condiţiile de acordare a acestora, prevăzut la art. 33 alin. (5) din C.C.M.U.N.S.A.I.P.;
4.Constituirea comisiilor de lucru pe salarizare, pe Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar şi Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar şi stabilirea calendarului de lucru al acestora;
5.Emiterea unor precizări privind plata indemnizaţiei de dirigenţie pentru cadrele didactice care sunt încadrate pe fracţiuni de normă;
6.Emiterea unei hotărâri privind ocuparea prin concurs a posturilor didactice auxiliare şi nedidactice din învăţământul preuniversitar;
7.Aprobarea metodologiei privind transferul personalului didactic auxiliar şi nedidactic, prevăzut de art. 31 din OUG nr. 103/2013;
8.Executarea sentinţelor judecătoreşti şi adoptarea unei machete de calcul a sumelor acordate prin acestea;
9.Decontarea navetei personalului din învăţământ;
10.Diverse.
Cu deosebită stimă,
SIMION HANCESCU                                                           MARIUS NISTOR
Președinte FSLI                                                                       Președinte FSE ”Spiru Haret”

joi, ianuarie 09, 2014

EVALUĂRI NAȚIONALE 2014

Ordinul ministrului educaţiei naţionale privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale în anul şcolar 2013-2014 - Descarcă
CALENDARUL de administrare a Evaluărilor Naţionale în anul şcolar 2013-2014 (anexa 1 la Metodologia de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale în anul şcolar 2013-2014) - Descarcă
CALENDARUL simulărilor evaluării na ţionale pentru elevii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat na ţional, în anul ş colar 2013 - 2014 - Descarcă
Ordinul ministrului educaţiei naţionale privind organizarea şi desfăşurarea simulării evaluării na ţiionale pentru elevii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţ ional, în anul şcolar 2013 - 2014 - Descarcă 

ADRESA FSLI MFP

OLIMPIADE ȘCOLARE 2013 - 2014

CALENDARUL OLIMPIADELOR NAŢIONALE ŞCOLARE - ANUL ŞCOLAR 2013-2014 - Descarcă
OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR, 2013 – 2014 - Descarcă
„CAMPIONATELE NAŢIONALE ŞCOLARE” - 2014: CALENDARUL COMPETIŢIILOR SPORTIVE ORGANIZATE PENTRU ELEVII-SPORTIVI - Anexa A - Descarcă 
GRAFICUL OLIMPIADELOR LA DISCIPLINELE DIN ARIA CURRICULARĂ „TEHNOLOGII” ÎN ANUL ȘCOLAR 2013-2014 - Descarcă 

luni, ianuarie 06, 2014

MIȘCAREA PERSONALULUI DIDACTIC 2014 - 2015

OUG NR. 117/2013

Ordonanţă de urgenţă nr. 117/2013 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi pentru luarea unor măsuri în domeniul învăţământului
Art. I. - Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 16, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Învăţământul general obligatoriu este de 11 clase şi cuprinde învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi primii 2 ani ai învăţământului secundar superior. Învăţământul liceal devine obligatoriu până cel mai târziu în anul 2020.
(2) Obligaţia de a frecventa învăţământul obligatoriu de 11 clase, la forma cu frecvenţă, încetează la vârsta de 18 ani."
2. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Sistemul naţional de învăţământ preuniversitar cuprinde următoarele niveluri:
a) educaţia timpurie (0-6 ani), formată din nivelul antepreşcolar (0-3 ani) şi învăţământul preşcolar (3-6 ani), care cuprinde grupa mică, grupa mijlocie şi grupa mare;
b) învăţământul primar, care cuprinde clasa pregătitoare şi clasele I-IV;
c) învăţământul secundar, care cuprinde:
(i) învăţământul secundar inferior sau gimnazial, care cuprinde clasele V-VIII;
(ii) învăţământul secundar superior care poate fi:
- învăţământ liceal, care cuprinde clasele de liceu IX-XII/XIII, cu următoarele filiere: teoretică, vocaţională şi tehnologică;
- învăţământ profesional cu durata de 3 ani;
d) învăţământul terţiar nonuniversitar, care cuprinde învăţământul postliceal.
(2) Învăţământul liceal este organizat în două cicluri care se succedă: ciclul inferior al liceului, format din clasele a IX-a - a X-a, şi ciclul superior al liceului, format din clasele a XI-a - a XII-a/a XIII-a.
(3) Învăţământul liceal, vocaţional şi tehnologic, învăţământul profesional şi învăţământul postliceal se organizează pentru specializări şi calificări stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale, în conformitate cu Registrul naţional al calificărilor."
3. La articolul 24, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Învăţământul general obligatoriu este format din învăţământul primar, învăţământul secundar inferior şi primii 2 ani ai învăţământului secundar superior."
4. La articolul 30, alineatul (3) se abrogă.
5. La articolul 31, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Durata studiilor în învăţământul liceal este de 4 sau 5 ani, în conformitate cu planurile-cadru aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale. Pentru unele forme de învăţământ cu frecvenţă şi pentru învăţământul liceal cu frecvenţă redusă, durata studiilor se prelungeşte cu un an."
6. La articolul 32, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Absolvenţii clasei a X-a din cadrul filierei tehnologice sau vocaţionale care au finalizat un stagiu de pregătire practică pot susţine examen de certificare a calificării corespunzător nivelului de certificare stabilit prin Cadrul naţional al calificărilor."
7. La articolul 33, alineatele (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(5) Absolvenţii învăţământului profesional care promovează examenul de certificare a calificării profesionale pot urma cursurile învăţământului liceal.
(6) Absolvenţii învăţământului obligatoriu care întrerup studiile pot finaliza, până la vârsta de 18 ani, cel puţin un program de pregătire profesională care permite dobândirea unei calificări corespunzătoare Cadrului naţional al calificărilor."
8. La articolul 44, după alineatul (9) se introduc trei noi alineate, alineatele (91)-(93), cu următorul cuprins:
"(91) Învăţământul postliceal se încheie cu examen de certificare a competenţelor profesionale. Modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a competenţelor profesionale este reglementat de Ministerul Educaţiei Naţionale prin metodologie specifică, elaborată cu consultarea factorilor interesaţi şi aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
(92) Candidaţii proveniţi din învăţământul postliceal de stat admişi pe locurile finanţate de la bugetul de stat pot susţine examenul de certificare a calificării profesionale, fără taxă, de cel mult două ori. Prezentările ulterioare la acest examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe stabilite la nivelul centrului de examen, luând în considerare cheltuielile de examen per candidat.
(93) Absolvenţii învăţământului postliceal care susţin şi promovează examenul de certificare a calificării profesionale primesc certificat de calificare profesională, corespunzător nivelului stabilit prin Cadrul naţional al calificărilor şi Suplimentul descriptiv al certificatului în format Europass."
9. La articolul 63 alineatul (1), literele c), d), e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"c) învăţământul primar: clasa cuprinde în medie 20 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 25;
d) învăţământul gimnazial: clasa cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 30;
e) învăţământul liceal şi profesional: clasa cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 30;
f) învăţământul postliceal: clasa cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 30;".
10. La articolul 71, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:
"(31) Pe parcursul clasei pregătitoare nu se acordă note sau calificative."
11. La articolul 74, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(5) La finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale, se realizează o evaluare naţională obligatorie a tuturor absolvenţilor. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaţionale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:
a) o probă scrisă la limba şi literatura română;
b) o probă scrisă la limba maternă;
c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică şi ştiinţe;
d) o probă scrisă la o limbă de circulaţie internaţională;
e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susţinută în timpul anului;
f) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competenţelor civice şi sociale, susţinută în timpul anului."
12. La articolul 75, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Continuarea studiilor din învăţământul gimnazial în învăţământul liceal sau în învăţământul profesional este asigurată pe baza unui proces de consiliere şi de orientare şcolară şi profesională. Numărul de locuri alocate clasei a IX-a din învăţământul liceal şi profesional este cel puţin egal cu cel al absolvenţilor clasei a VIII-a."
13. La articolul 76 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) în cazul în care numărul de candidaţi este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învăţământ, admiterea se face luând în calcul în proporţie de 70% portofoliul educaţional al elevului, media de absolvire a învăţământului obligatoriu, precum şi media la probele de la evaluarea naţională de la sfârşitul clasei a VIII-a şi în proporţie de 30% nota obţinută la proba de admitere stabilită de unitatea de învăţământ."
14. La articolul 76, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a admiterii în clasa a IX-a este elaborată de Ministerul Educaţiei Naţionale şi este dată publicităţii, pentru fiecare generaţie, cel mai târziu la începutul clasei a VIII-a. Unităţile de învăţământ au obligaţia de a anunţa public disciplina sau disciplinele la care se susţine proba de admitere, programele, procedurile de organizare a acesteia, precum şi modul de utilizare a portofoliului educaţional, până, cel mai târziu, la începutul clasei a VIII-a. Proba suplimentară de admitere se va susţine la cel mult două discipline."
15. La articolul 84, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"Art. 84. - (1) Elevii din învăţământul obligatoriu, profesional şi liceal acreditat/autorizat beneficiază de tarif redus cu 50% pentru transportul local în comun, de suprafaţă, naval şi subteran, precum şi pentru transportul intern auto, feroviar şi naval, pe tot parcursul anului calendaristic.
(2) Elevii orfani, elevii cu cerinţe educaţionale speciale, precum şi cei pentru care s-a stabilit o măsură de protecţie specială, în condiţiile legii, sau tutela beneficiază de gratuitate pentru toate categoriile de transport prevăzute la alin. (1), pe tot parcursul anului calendaristic."
16. La articolul 85, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Statul subvenţionează toate costurile aferente frecventării liceului pentru elevii provenind din grupuri socioeconomice dezavantajate, precum şi pentru cei care frecventează învăţământul profesional, inclusiv pentru perioada stagiilor de pregătire practică. Modalitatea de subvenţionare şi criteriile de acordare a subvenţiei se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, iniţiată de Ministerul Educaţiei Naţionale."
17. La articolul 102, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Finanţarea învăţământului preuniversitar particular şi confesional acreditat se face din taxe, din fonduri publice, în cazul învăţământului preşcolar şi al celui obligatoriu, precum şi din alte surse, potrivit legii."
18. La articolul 104, după alineatul (5) se introduc patru noi alineate, alineatele (51)-(54), cu următorul cuprins:
"(51) În cazuri excepţionale, atunci când sumele repartizate în baza standardelor de cost nu asigură plata drepturilor prevăzute la alin. (2) lit. a)-d) la unele unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, în cadrul sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată aprobate judeţului/municipiului Bucureşti prin legea bugetului de stat, direcţiile regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice, respectiv a municipiului Bucureşti, cu asistenţa tehnică de specialitate a inspectoratelor şcolare, pot efectua redistribuiri ale sumelor repartizate pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti cu această destinaţie sau pot proceda la repartizarea sumelor rămase nerepartizate, după caz.
(52) Aprobarea redistribuirii/repartizării sumelor potrivit prevederilor alin. (51) se va face numai după verificarea de către inspectoratul şcolar, pe baza raportului de audit/control, a modului de angajare şi utilizare a sumelor alocate pentru finanţarea de bază, pe baza costurilor standard per elev/preşcolar şi după verificarea corelării numărului de personal cu numărul de elevi. În urma verificării, inspectoratul şcolar stabileşte şi propune direcţiilor regionale ale finanţelor publice/administraţiilor judeţene ale finanţelor publice, respectiv a municipiului Bucureşti sumele ce urmează a fi redistribuite/repartizate suplimentar.
(53) Redistribuirea sumelor între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică din cadrul aceleiaşi unităţi administrativteritoriale se aprobă de consiliul local, la propunerea primarului, cu avizul conform al inspectoratului şcolar.
(54) Redistribuirea sumelor între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, potrivit prevederilor alin. (51) şi (52), conduce implicit la modificarea bugetelor iniţiale aprobate, calculate pe baza costurilor standard per elev/preşcolar."
19. La articolul 105, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 105. - (1) Finanţarea complementară asigură cheltuieli de capital, cheltuieli sociale şi alte cheltuieli asociate procesului de învăţământ preuniversitar de stat care nu fac parte din finanţarea de bază a unităţilor şcolare."
20. La articolul 105 alineatul (2), după litera k) se introduce o nouă literă, litera l), cu următorul cuprins:
"l) alte cheltuieli de natura bunurilor şi serviciilor, care nu fac parte din finanţarea de bază."
21. La articolul 111, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) Autorităţile administraţiei publice locale hotărăsc alocarea de fonduri, din veniturile proprii ale acestora, ca participare la finanţarea de bază şi ca finanţare complementară a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat."
22. La articolul 112, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
"(7) În situaţii temeinic justificate, dreptul de administrare al Ministerului Educaţiei Naţionale asupra terenurilor şi clădirilor în care îşi desfăşoară activitatea inspectoratele şcolare judeţene, casele corpului didactic, centrul naţional de excelenţă, centrele recreative şi de divertisment, Palatul Naţional al Copiilor, palatele şi cluburile elevilor, cluburile sportive şcolare se poate transmite şi altor unităţi/instituţii din sistemul de învăţământ, la propunerea Ministerului Educaţiei Naţionale, prin hotărâre a Guvernului."
23. La articolul 125 alineatul (1), litera b) se abrogă.
24. La articolul 132, alineatul (5) se abrogă.
25. La articolul 136, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 136. - (1) Anul universitar începe, de regulă, în prima zi lucrătoare a lunii octombrie, include două semestre şi se finalizează la 30 septembrie din anul calendaristic următor. Un semestru are, de regulă, o durată de 14 săptămâni de activităţi didactice urmate, de regulă, de minimum 3 săptămâni de examene. Structura anului universitar se aprobă de către senatul universitar. În atribuirea creditelor de studii transferabile dintr-un semestru se are în vedere o perioadă de minimum 17 săptămâni."
26. La articolul 160, alineatele (1), (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"Art. 160. - (1) Studiile universitare de doctorat se organizează cu finanţare de la bugetul de stat, în regim cu taxă sau din alte surse legal constituite. Finanţarea studiilor de doctorat poate fi realizată şi de persoane juridice de drept privat sau de institute de cercetare-dezvoltare, pe baza unui contract. Modelul de contract şi metodologia de realizare a finanţării se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
(2) Prin hotărâre a Guvernului iniţiată de Ministerul Educaţiei Naţionale se alocă anual, pentru studiile universitare de doctorat, un număr de locuri multianuale, echivalent numărului de granturi multianuale, pe o durată de minimum 3 ani. În metodologia de calcul a finanţării universităţilor se vor avea în vedere costurile pentru programul de studii avansate şi pentru programul de cercetare. Aceste costuri sunt ajustate cu coeficienţi corespunzători pe domenii disciplinare şi profesionale ale doctoratului.
(3) Alocarea locurilor, respectiv a granturilor, pe universităţi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. Prioritate vor avea universităţile de cercetare avansată şi educaţie."
27. La articolul 160, alineatul (4) se abrogă.
28. La articolul 193, alineatele (7) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(7) Pentru programele de licenţă, master şi doctorat, finanţarea instituţiilor de învăţământ superior de stat, din surse publice, se face pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale prin consultare cu CNFIS şi aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
(9) Programele de excelenţă prevăzute la alin. (8) se stabilesc pe baza evaluării prevăzute la alin. (3)."
29. La articolul 193, alineatul (10) se abrogă.
30. La articolul 197, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) universităţilor de stat li se alocă un fond distinct pentru dezvoltarea instituţională, din bugetul alocat Ministerului Educaţiei Naţionale. Fondul de dezvoltare instituţională se adresează celor mai performante instituţii de învăţământ superior din fiecare categorie şi se alocă după criterii competitive bazate pe standarde internaţionale. Metodologia de alocare şi utilizare a fondului pentru dezvoltare instituţională se elaborează de către Ministerul Educaţiei Naţionale şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei naţionale."
31. La articolul 205, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) În timpul anului universitar, studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă, în instituţiile de învăţământ superior acreditate, în vârstă de până la 26 de ani, beneficiază de tarif redus cu minimum 50% pe mijloacele de transport local în comun, transportul intern auto, feroviar şi naval. Studenţii orfani sau proveniţi din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru aceste categorii de transport."
32. La articolul 206, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Din taxele de la studenţii şi cursanţii străini, încasate de instituţiile de învăţământ superior de stat, se virează la Ministerul Educaţiei Naţionale un cuantum de 5% din încasările în valută."
33. La articolul 221, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Educaţiei Naţionale colaborează în principal cu Consiliul Naţional al Rectorilor şi, după caz, cu autorităţi şi asociaţii profesionale şi ştiinţifice naţionale şi internaţionale reprezentative, federaţii sindicale la nivel de ramură şi federaţii studenţeşti legal constituite la nivel naţional. Reprezentanţii Consiliului Naţional al Rectorilor şi reprezentanţii învăţământului particular sunt parteneri de dialog social."
34. Articolul 253 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 253. - (1) Cadrele didactice netitulare calificate care au participat în ultimii 6 ani la concursul naţional unic de titularizare, care au obţinut cel puţin nota/media 7 şi au ocupat un post/o catedră, devin titulare în sistemul de învăţământ preuniversitar, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ respective este de acord.
(2) Condiţiile specifice pentru titularizarea personalului didactic, care a participat la concursuri de titularizare, în sistemul de învăţământ preuniversitar, în condiţiile alin. (1), se stabilesc prin metodologie elaborată cu consultarea partenerilor de dialog social şi aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale."
35. La articolul 284, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
"(7) Reîncadrarea în funcţia de personal didactic a personalului didactic pensionat care nu a depăşit cu 3 ani vârsta de pensionare se face anual, cu menţinerea drepturilor şi obligaţiilor care decurg din desfăşurarea activităţii didactice avute anterior pensionării, cu acordul consiliului de administraţie, potrivit metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării."
36. La articolul 285, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(4) În învăţământul superior poate funcţiona personal didactic asociat pentru funcţiile didactice prevăzute la alin. (1)."
37. La articolul 289, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
"(7) Reîncadrarea în funcţia de personal didactic a personalului didactic pensionat se face anual, cu menţinerea drepturilor şi obligaţiilor care decurg din activitatea didactică desfăşurată avute anterior pensionării, cu aprobarea senatului universitar, conform metodologiei prevăzute la alin. (6), cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării."
38. La articolul 296, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Angajarea specialiştilor cu valoare ştiinţifică şi profesională recunoscută în domeniu din ţară sau din străinătate, în calitate de cadre didactice asociate invitate, se avizează de către consiliul departamentului şi se aprobă de consiliul de administraţie."
39. La articolul 301, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:
"(31) În cazul specialiştilor cu valoare ştiinţifică şi profesională recunoscută în domeniu, invitaţi în calitate de cadre didactice asociate, nu sunt aplicabile prevederile alin. (3) lit. a)."
40. La articolul 361 alineatul (3), literele b), c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) evaluarea naţională organizată la finalul clasei a VIII-a se va desfăşura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generaţia de elevi care începe clasa a V-a în anul şcolar 2015-2016;
c) examenul de bacalaureat se va desfăşura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generaţia de elevi care începe clasa a IX-a în anul şcolar 2015-2016;
d) admiterea la liceu se va desfăşura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generaţia de elevi care începe clasa a V-a în anul şcolar 2015-2016."