*****MESAJUL PREȘEDINTELUI FSLI LA DESCHIDEREA ANULUI ȘCOLAR 2017-2018*****

marți, iulie 30, 2013

OMEN NR. 4190/15.07.2013

ORDIN nr. 4190/15.07.2013 de aprobare a Metodologiei de selecţie a cadrelor didactice care urmează să predea în şcolile europene, începând cu anul şcolar 2013 – 2014 şi a Calendarului de selecţie - Descarcă 

vineri, iulie 26, 2013

COMUNICAT DE PRESĂ MEN

COMUNICAT DE PRESĂ MEN - 25 IULIE 2013
Precizări privind raportul dintre cifra de şcolarizare şi numărul de elevi înregistraţi în unităţile de învăţământ preuniversitar
Ministerul Educaţiei Naţionale precizează că, anual, cifra de şcolarizare, adoptată prin Hotărâre de Guvern, este mai mare decât locurile care urmează să fie ocupate de către generaţiile de şcolari. Această diferenţă este necesară pentru a putea asigura capacitatea de absorbţie în sistemul de învăţământ preuniversitar românesc şi a acelor elevi care nu se află în evidenţele unităţilor de învăţământ, ca de pildă elevii români sau străini aflaţi, până la momentul începerii cursurilor sau după acest moment, în afara României. Precizăm că cifra de şcolarizare se realizează pe baza necesarului transmis de către fiecare inspectorat şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti. Aceste informaţii sunt colectate în urma recensământului populaţiei şcolare, a datelor INS şi a elevilor aflaţi în evidenţa unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Ministerul Educaţiei Naţionale precizează că, în nici un moment, nu a decis desfiinţarea claselor din învăţământul liceal. Numărul de clase se realizează conform numărului de elevi integraţi în sistem, cu rezerve pentru aceia care doresc inserţia, după momentul începerii anului şcolar 2013-2014.
Pentru anul şcolar 2013-2014, Guvernul României a aprobat, prin Hotărâre de Guvern, alocarea unui număr de 210.000 de locuri pentru tot tronsonul învăţământului preuniversitar - preşcolar, primar, gimnazial, liceal.
Pentru a avea o imagine corectă asupra raportului dintre cifra de şcolarizare adoptată şi numărul de elevi înregistraţi, vă prezentăm, mai jos, situaţia, pe ultimii 4 ani, pentru învăţământul preuniversitar, clasa a IX-a, învăţământ cu frecvenţă - zi:
Anul şcolar              Hotărâre de Guvern              Elevi înregistraţi
2010 - 2011                    210.000                                   181.955
2011 - 2012                    235.000                                   189.730
2012 - 2013                    210.000                                   162.919
2013 - 2014                 210.000                                   145.932 (cifra nu este finală!)

miercuri, iulie 24, 2013

PROIECT HG SUPLIMENTARE BUGET MEN

Proiect de HOTĂRÂRE a GUVERNULUI privind suplimentarea bugetului Ministerului Educației Naționale, la titlul 10 ”Cheltuieli de personal” și titlul 51 ”Transferuri între unități ale administrației publice”, pentru plata titlurilor executorii prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 71/2009 privind plata unor sume prevăzute în titluri executorii având ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, precum și de Ordonanța Guvernului nr. 17/2012 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare Descarcă 

REZULTATE DEFINITIVAT 2013

Rezultatele candidaților la proba scrisa
Comunicat Federația Sindicatelor Libere din Învățământ
Pentru  așa salarii în învățământ, așa rezultate la examenul de definitivat
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) consideră că rezultatele la examenul de definitivat sunt cele previzibile având în vedere faptul că în ultimii 23 de ani politica guvernelor față de salarizarea din învățământ a fost iresponsabilă.
Salariile foarte mici din acest domeniu au făcut ca, an de an, numărul tinerilor cu vocație pentru meseria de dascăl, care să se îndrepte către învățământ, să scadă și astfel au pătruns în sistem oameni care nu au nicio tangență cu această nobilă profesie, pentru aceștia domeniul fiind o simplă soluție de moment pentru un câștig mizer.
De asemenea, o altă cauză a acestor rezultate slabe o reprezintă carențele majore în ceea ce privește formarea inițială a viitorilor dascăli. Facultățile de profil nu pun accent pe materii fundamentale de care au nevoie viitoarele cadre didactice cum ar fi metodica predării disciplinelor fundamentale și, totodată, majoritatea au eliminat practica pedagogică, iar acolo unde încă există este făcută formal. Precizăm faptul că în subiectele de la examenul de defintivat o pondere importantă o ocupă cel de metodică, astfel rezultatele slabe sunt o consecință a faptului că cei care au susținut examenul trebuie să rezolve subiecte pe care nu le-au studiat în facultate aproape deloc. 
F.S.L.I. trage încă o dată semnalul de alarmă în ceea ce privește salarizarea din sistemul de învățământ și consideră că singura soluție pentru a avea profesori bine pregătiți este aceea de a se adopta o lege a salarizării pentru personalul din educație, astfel încât salariile să devină motivante.
ACOLO UNDE SALARIILE SUNT ATRACTIVE ȘI CALITATEA RESURSEI UMANE ESTE RIDICATĂ!
Contact:
Simion Hancescu, președinte FSLI- 0722.779.716
Geanina Sandu, Departament Comunicare FSLI- 0745.75.21.22
București, 23.07.2013


luni, iulie 22, 2013

STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR 2013-2014

ORDIN nr. 3818 din 03.06.2013 privind structura anului şcolar 2013 – 2014, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 430 din 15.07.2013 - Descarcă 

ADRESA FSLI

luni, iulie 08, 2013

REZULTATE BACALAUREAT

Rezultatele finale la BACALAUREAT - sesiunea iulie 2013 - înainte de contestații sunt publicate  aici

sâmbătă, iulie 06, 2013

vineri, iulie 05, 2013

COMUNICAT FSLI - 4 IULIE 2013

FEDERAŢIA SINDICATELOR LIBERE DIN ÎNVĂŢĂMÂNT-ROMÂNIA

 COMUNICAT
Un profesor din România primește pe lună cât câștigă un profesor din Luxemburg în 4 ore 
În raportul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) – “Education at a Glance, 2013“ sunt prezentate, printre altele, veniturile din învățământ din țările Uniunii Europene.
Conform acestor date, se constată o discrepanță uriașă între veniturile pe care le obțin cadrele didactice din celelalte țări ale UE și veniturile pe care le obțin cadrele didactice din România.
Astfel, în țările UE, tarifele orare pentru profesorii de școală generală sunt:
Luxemburg – 85 euro
Danemarca – 57 euro
Germania – 54 euro
Anglia – 48 euro
Belgia – 45 euro
Irlanda – 44 euro
Olanda – 42 euro
Scoția – 41 euro
Finlanda – 41 euro
Austria – 39 euro
Norvegia – 36 euro
Grecia – 35,3 euro
Spania – 34,7 euro
Slovenia – 34,5 euro
Polonia – 25 euro
Cehia – 17 euro
Ungaria – 16 euro
În România, salariul mediu orar din sistemul de educație este de 13 lei brut (2,92 euro) și 9,3 lei net (2,09 euro). Un profesor debutant câștigă  7,08 lei pe oră brut (1,59 euro) , iar un profesor cu gradul I și o vechime de 25 de ani câștigă 14 lei pe oră brut (3,14 euro) și 9,73 lei net (2,18 euro).
Aceasta înseamnă că un profesor în România câștigă într-o lună cam tot atât cât câștigă un profesor din Luxemburg în patru ore, sau cât unul din Polonia în 14 ore!
Referitor la sumele pe care le primesc cadrele didactice care fac parte din comisiile de bacalaureat, acestea reflectă și ele că dascălii din România sunt umiliți și că această activitate importantă nu este răsplătită așa cum ar trebui.
Iată câteva exemple:
Președintele comisiei din centrul de examen – 483 de lei brut (339 net)
Asistent – 29 de lei/zi (19 lei net)
Profesor evaluator – 4,8 lei pentru o lucrare corectată (3 lei net)
Ca fapt divers, la examenul de bacalaureat din anul 2008, s-au acordat următoarele sume:
Președintele comisiei din centrul de examen – 1.150 lei net (806 lei brut)
Asistenți – 64 lei brut (45 lei net)
Profesor evaluator – 7,5 lei pentru o lucrare corectată (6 lei net)
Cele prezentate mai sus scot în evidență că dascălii din această țară sunt umiliți atâta timp cât salariile acestora sunt de 15 sau de 20 de ori mai mici decât cele ale dascălilor din Europa de Vest, în condițiile în care prețurile din România sunt similare cu cele din statele occidentale.
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) solicită Guvernului României să ia o decizie care trebuia de mult luată: adoptarea unei legi de salarizare pentru personalul din învățământ, prin care salariile să crească semnificativ, astfel încât profesia de dascăl să devină atractivă.
De-abia după aceea este corect să se analizeze calitatea actului educațional.
Contact:
Simion Hancescu, președinte FSLI- 0722.779.716
Geanina Sandu, Departament Comunicare FSLI- 0745.75.21.22
București, 04.07.2013


miercuri, iulie 03, 2013

ADRESA FSLI