*****GRADATII DE MERIT 2017*****OUG NR. 17/2017 - MAJORARE SALARII NEDIDACTIC*****OMEN NR. 3252/2017*****OMEN NR. 3160/2017*****OMEN NR. 3151/2017*****HG NR. 38/2017*****MIȘCAREA PERSONALULUI DIDACTIC 2017-2018*****OMENCS NR. 6161/2016*****

vineri, mai 29, 2009

ZIUA DE 8 IUNIE 2009 ESTE, CONFORM LEGII, ZI LIBERĂ

LEGE nr. 202 din 21 octombrie 2008 pentru modificarea alin. (1) al art. 134 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii
Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Articol unic1.
Alineatul (1) al articolului 134 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 72 din 5 februarie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 134(1) Zilele de sărbătoare legală în care nu se lucrează sunt:
- 1 şi 2 ianuarie;
- prima şi a doua zi de Paşti;
- 1 mai;
- prima şi a doua zi de Rusalii;
- Adormirea Maicii Domnului;
- 1 decembrie;
- prima şi a doua zi de Crăciun;
- 2 zile pentru fiecare dintre cele 3 sărbători religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decât cele creştine, pentru persoanele aparţinând acestora."
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 728 din data de 28 octombrie 2008

LEGEA SALARIZĂRII PERSONALULUI BUGETAR

Legea unică de salarizare prinde contur. Ministerele şi sindicatele s-au întâlnit joi şi au reuşit să o redacteze într-o primă formă.
Potrivit actului normativ, bugetarii nu vor pierde din sporuri, dar vor fi la mâna angajatorilor.
Grila de salarizare a angajaţilor din învăţământ va fi definitivată luni.
Ministerul Educaţiei va propune, luni, sindicaliştilor, spre discuţie, o grilă de salarizare a angajaţilor din învăţământ, urmând ca documentul rezultat să fie prezentat la negocierile de la Ministerul Muncii.
Sursa: Realitatea

2 LICEE DIN BÂRLAD CÂȘTIGĂTOARE ALE COMPETIȚIEI ”ȘCOALA EUROPEANĂ”

42 de şcoli din România au intrat în Europa
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a premiat joi cele 42 de şcoli câştigătoare ale competiţiei “Şcoala Europeană”, care urmăreşte asigurarea egalităţii şanselor elevilor, conform standardelor Uniunii Europene.
Competiţia “Şcoală Europeană”, aflată la a VI-a ediţie, urmăreşte să asigure elevilor ei standarde UE de educaţie, precum şi şanse egale de afirmare, prin realizarea unui parteneriat activ şcoală - elevi - părinţi - comunitate locală.
Pe prima poziţie a competiţiei s-a situat, anul acesta, Şcoala Superioară Comercială “Nicolae Kretzulescu” din Bucureşti (cu 183 de puncte), urmată de Liceul Teoretic “Mihai Eminescu” din Bârlad (cu 180 de puncte) şi Şcoala cu clasele I - VIII “Coresi” din Târgovişte (cu 176,5 puncte).
Sursa: Cotidianul
Foto: Delegația Liceului Teoretic ”Mihai Eminescu” Bârlad și ISJ Vaslui alături de ministrul educației.
Notă: Printre școlile câștigătoare anul acesta este și Liceul Pedagogic ”Al. Vlahuță” Bârlad.

COMUNICAT DE PRESĂ MMFPS - 28 MAI 2009

Întâlnirea Grupului de lucru pentru elaborarea Legii unitare de salarizare a personalului bugetar
Joi, 28 mai 2009, la sediul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, s-a reunit Grupul de lucru constituit pentru elaborarea Legii unitare de salarizare a personalului din sistemul bugetar. Întâlnirea a fost prezidată de domnul Valentin Mocanu, secretar de stat, coordonator al dialogului social.
Membrii Grupului de lucru au abordat elementele tehnice specifice instituţiilor ce urmează a fi incluse în proiectul de lege, aflate în sfera de competenţă a ministerelor.
Pentru următoarea întâlnire din data de 2 iunie a.c., ora 9:30, ministerele vor transmite MMFPS textele cuprinzând dispoziţiile specifice, pe marginea cărora vor continua discuţiile tehnice.
Direcţia Politici Publice şi Comunicare

INFORMARE FSLI DEPARTAMENT ÎNVĂȚĂMÂNT PREPRIMAR ȘI PRIMAR

FEDERAŢIA SINDICATELOR LIBERE DIN ÎNVĂŢĂMÂNT
FEDERATION DES SYNDICATS LIBRES DE L’ENSEIGNEMENT
FREE TRADE UNION FEDERATION IN EDUCATION
R O M Â N I A
BUCUREŞTI, Bd. Regina Elisabeta, nr. 32, sect. 5, cod 70608
Tel. 4021 315 16 95, 315 78 70, Fax. 4021 312 58 37
www.fsli.ro fsli@upcmail.ro
INFORMARE
În data de 28 mai 2009 a avut loc la sediul FSLI întâlnirea de lucru a Departamentului învăţământ preprimar şi primar din cadrul FSLI, coordonat de domnul vicepreşedinte Mihai Dima.

Au participat reprezentanţi desemnaţi de organizaţiile afiliate din ţară şi municipiul Bucureşti, precum şi membri AgiRO, cu statut de invitaţi.
Din partea FSLI au fost prezenţi preşedintele Aurel Cornea, primvicepreşedintele Simion Hancescu, secretarul general Liviu Marian Pop, iar vicepreşedintele Mihai Dima, responsabilul acestui departament, a moderat discuţia.
În urma dezbaterilor, s-au desprins următoarele propuneri, care vor fi susţinute la nivel de ministere de către reprezentanţii FSLI:
1. La studii egale să fie salarizare egală.
2. Să existe doar funcţiile didactice de învăţător/ educatoare şi profesor, eliminându-se referirile la ciclu de învăţământ. (preprimar, primar, gimnazial, liceal).
3. Să se echivaleze încadrările actuale, astfel:
- Să fie încadraţi ca învăţător/ educatoare absolvenţii liceelor pedagogice.
- Să fie încadraţi ca profesori SSD: actualii institutori II şi absolvenţii de liceu+şcoală postliceală pedagogică.
- Să fie încadraţi ca profesor S absolvenţii de studii de lungă durată, precum şi absolvenţii ciclului I Bologna.
4. F.S.L.I. să susţină poziţionarea cât mai sus a personalului din învăţământ pe grila de salarizare unică, conform Acordului semnat în data de 6.05.2009 cu reprezentanţii Guvernului.
5. Menţinerea şi în viitoarea legislaţie a încadrării pe post a personalului didactic din învăţământul preprimar şi primar.
6. Modalitatea de calcul a orelor suplimentare efectuate în învăţământul preprimar şi primar să fie aceeaşi cu cea aplicată profesorilor.
VICEPREŞEDINTE,
Mihai DIMA

joi, mai 28, 2009

RECENSĂMÂNT MEMBRI DE SINDICAT 2009

Sindicatul Învățământ ”Tutova” Bârlad a încheiat recensământul anual al membrilor de sindicat. Iată rezultatele:
La data de 01.06.2009 avem organizații în 60 de unități de învățământ cu personalitate juridică (25 de organizații în municipiul Bârlad și 35 de organizații în mediul rural):
Total salariați din unitățile de învățământ - 2881
Total membri S.I.T. BÂRLAD (FSLI) - 2535 - 88, 00%
Total nemembri de sindicat - 262 - 9, 1%
Total membri FSI Spiru Haret - 42 - 1, 45%
Total membri FEN - 42 - 1, 45%.
Menționăm că, pentru prima dată în cei peste 19 ani de existență, S.I.T. Bârlad depășește 2500 membri - la recensământul din 2008 aveam 2349 membri, cu 185 mai puțin ca acum.
Vom prezenta situația la nivelul Convenției Județene a Sindicatelor din Învățământ în momentul când se va finaliza recensământul la Uniunea Sindicală ”Didactica” Vaslui și Sindicatul Liber Zona Huși.
Președinte, prof. Mircea Marinescu

ȘCOALA EUROPEANĂ

Două şcoli vasluiene, care au reprezentat judeţul la competiţia naţională “Şcoala Europeană”, s-au întors triumfătoare, ocupând poziţii la care nici nu se aşteptau.
La ediţia 2009 a concursului au aplicat din judeţul Vaslui două unităţi cu activităţi de cooperare europeană semnificativă.
Este vorba despre Liceul Teoretic “Mihai Eminescu” şi Liceul Pedagogic “Al. Vlahuţă”, ambele din Bârlad.
La nivel naţional, au participat 128 de unităţi, dintre care 42 au fost premiate. “Mihai Eminescu” a ocupat locul doi, cu 180 de puncte, la mică distanţă de marele premiu. “Al. Vlahuţă” nu s-a lăsat mai prejos, ocupând poziţia 15, cu 156 de puncte.
“Liceele s-au prezentat cu un portofoliu ilustrativ pentru activitatea de cooperare europeană şi un formular în care erau descrise aceste activităţi, precum şi concordanţa între politicile şcolii şi activităţile de cooperare europeană desfăşurate. Portofoliile au fost evaluate de o comisie naţională numită de Ministerul Educaţiei”, a spus Landiana Mihnevici, inspector şcolar pentru integrare europeană.
Premierea va avea loc joi, 28 mai, la sala “Spiru Haret” a Palatului Parlamentului. De la fiecare liceu vor participa trei persoane, două cadre didactice şi un elev.
Sursa: Obiectiv de Vaslui
Ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, doamna Ecaterina Andronescu, va premia joi, 28 mai 2009, cele 42 de şcoli câştigătoare la a VI-a ediţie a Competiţiei „Şcoala Europeană". Festivitatea de decernare a certificatelor aferente se va desfăşura la Palatul Parlamentului - Sala Spiru Haret, cu începere de la ora 12.00. Fiecare unitate de învăţământ va primi certificatul şi placheta „Şcoală Europeană - 2009".
Pe primele locuri în acest concurs, ce se adresează tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar implicate în activităţi/programe/proiecte de cooperare europeană, se află Şcoala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu" din Bucureşti (183 puncte), Liceul Teoretic „Mihai Eminescu" din Bârlad/judeţul Vaslui (180 puncte) şi Şcoala cu clasele I-VIII „Coresi" din Târgovişte (176,5 puncte).
Certificatul „Şcoală Europeană" are o valabilitate de trei ani, după care şcoala trebuie să participe din nou pentru a intra în posesia lui.Evaluarea şcolilor s-a realizat după următoarele criterii: coerenţa activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor comunitare cu politica generală a instituţiei şcolare, integrarea activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor comunitare în programul curent al şcolii, asigurarea egalităţii de şanse, varietatea disciplinelor de studiu (ariilor curriculare) implicate/ activităţilor educative şcolare şi extraşcolare, continuitate şi constanţă în derularea de activităţi/proiecte/programe comunitare, strategie şi modalităţi de implementare, evaluare şi valorizare (diseminare şi exploatare a rezultatelor/produselor), dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei prin activităţile de cooperare europeană, respectiv calitatea documentelor de candidatură.Rezultatele complete sunt disponibile pe site-ul MECI, http://www.edu.ro/. La ediţia din acest an s-au înscris 129 unităţi de învăţământ preuniversitar din 39 de judeţe şi din municipiul Bucureşti.
BIROUL DE PRESĂ M.E.C.I.

miercuri, mai 27, 2009

ÎN JUDEȚUL VASLUI, SALARIILE PENTRU LUNA MAI, ÎN PERICOL !

Astăzi am primit informații care ne îngrijorează foarte serios: La ora actuală, nu există suficienți bani pentru plata în procent de 100% a salariilor pe luna mai, nici pentru Bârlad, nici pentru comunele din zona Tutova. De aceea am făcut mai multe demersuri, printre care și adresele de mai jos, pentru a încerca rezolvarea situației până la sfârșitul săptămânii viitoare. Situația nu este deloc bună până la sfârșitul anului. Probabil că vom sta în fiecare lună cu emoții și se vor face doar cârpeli în ultima clipă. Deocamdată, vă recomandăm să nu vă grăbiți să încheiați mediile...
Nr. 430 (431, 432) din 27 mai 2009
CĂTRE,
INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN, CONSILIUL JUDEȚEAN, PREFECTURA VASLUI
Vă informăm că, din informațiile pe care le deținem, în foarte multe din localitățile județului nostru nu există fonduri suficiente pentru plata drepturilor bănești aferente lunii mai 2009 salariaților din unitățile de învățământ, situație extrem de gravă și care amplifică starea tensională care există deja în rândul membrilor noștri de sindicat.
De asemenea, nu avem certitudinea că, pentru următoarele trei luni (iunie, iulie și august) consiliile locale dispun de fondurile necesare plății salariilor în învățământ. Facem precizarea că, pentru cadrele didactice, salariul pe concediu ar trebui plătit în ultima decadă a lunii iunie.
Vă reamintim că, în urma adreselor trimise de Direcția Generală a Finanțelor Publice Vaslui consiliilor locale, acestea au fost nevoite să rectifice bugetul pe trimestrul II, fapt care a condus, în multe situații, la dispariția unor sume importante de la capitolul cheltuieli cu salariile din învățământ și plata navetei.
Vă atragem atenția că, în cazul neplății integrale și la termen a drepturilor bănești aferente lunii mai 2009, există posibilitatea reluării conflictului de muncă și perturbării sfârșitului de an școlar, cu toate consecințele ce decurg din aceasta.
Având în vedere și faptul că, atât cu ocazia Acordului semnat de Guvernul României cu sindicatele din educație, dar și cu alte ocazii, atât ministrul finanțelor, cât și primul ministru au dat asigurări că nu se pune problema neachitării drepturilor salariale (veniturilor) în învățământ în anul 2009, vă solicităm, potrivit responsabilităților care vă revin, rezolvarea în termen util a acestei probleme deosebit de grave, astfel încât toți salariații din învățământ din județul Vaslui să primească, integral și la timp, toate drepturile bănești ce li se cuvin.
Cu considerație,
PREŞEDINTE,
prof. Mircea Marinescu

DESCENTRALIZARE ȘI POLITIZARE

Ministerul Educației și o parte dintre sindicate vor, pe motiv de descentralizare, să legifereze ca numirea inspectorilor să se facă politic la propunerea administrației locale.
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, cel mai mare sindicat pe ramură, se opune statutării politicului la nivelul instituțiilor de execuție.
Școlile și liceele pot fi înființate sau desființate tot de către autoritățile locale. O parte din sindicatele din învățământ și cei ai Ministerului Educației au propus ca inspectorii generali școlari să fie numiți de Ministerul Educației, la propunerea Consiliului Județean (CJ), în urma unui concurs organizat de CJ.
Este aberantă această inițiativă. Este legalizarea unei forme de totală politizare a unor instituții de execuție, așa cum sunt inspectoratele școlare. Dacă înainte se schimbau, mai pe ascuns, mai pe față, inspectorii generali după culoarea partidului venit la guvernare, pentru că nu exista nicio lege în această privință, acum, însă, se va statuta prin legislație politizarea inspectoratelor. Politizarea trebuie să rămână doar la nivel de ministru și de secretari de stat, și nu la nivelul organismelor tehnice din domeniu. Din punctul nostru de vedere nu putem accepta așa ceva. În inspectoratele școlare avem nevoie de manageri, nu de «lipitori de afișe», adică de clientela politică care vine ca să-și rezolve problemele”, ne-a declarat Aurel Cornea, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.
O informație de ultimă oră, pe care liderul de sindicat ne-a transmis-o, privește faptul că în Dolj, la Dăbuleni, localitate aflată în ograda PSD, a fost numit un inspector școlar care a fost sancționat ca profesor.
“Este inadmisibil ca din rândul inspectorilor să facă parte cadre didactice sancționate”, a concluzionat Aurel Cornea.
“Este clar că procesul de politizare a inspectoratelor școlare teritoriale este pe cale să se legifereze. Deși nu toate sindicatele au fost de acord, este limpede că Ministerul Educației asta urmărește pornind de la motivația oficială legată de descentralizarea instituțiilor de stat. În această manieră se va proceda și la nivelul conducerilor de unități de învățământ, iar consiliile profesorale nu vor mai avea niciun cuvânt de spus în numirea de cadre în funcții de directori și directori adjuncți”, ne-a declarat Gheorghe Rădulescu, președintele executiv al Agenției de Evaluare și Asigurare a Calității în Educație.
Sursa: Gardianul

ÎNCĂ UN PROCES CÂȘTIGAT !

Dacă în urmă cu câteva săptămâni câștigam, în instanță, plata diferențelor salariale pentru un cadru didactic cu gradul I de la Clubul Copiilor Bârlad pe perioada ianuarie-iulie 2007, zilele acestea am câștigat un nou proces pe aceeași speță pentru 4 cadre didactice de la Școala Gherghești.
Reamintim că aceste drepturi au fost câștigate la sfârșitul anului trecut, tot în instanță, pentru toți salariații care erau membri de sindicat. Pentru cei care, pe parcurs, au aderat la sindicatul nostru, am deschis noi acțiuni și rezultatele se văd !
Nu uitați, în țara lui Vodă-Papură, numai sindicatul vă apără !
Reamintim membrilor de sindicat că se pot adresa, pentru consultații și asistență juridică, consilierului nostru juridic, Mihaela Rotaru, la telefon 0235315008.

ETAPĂ NAȚIONALĂ LA BÂRLAD

Bârladul va găzdui o importantă competiţie: etapa finală a Campionatului naţional al liceelor la Rugby în 7.
Competiţia se va desfăşura în perioada 29-31 mai, pe baza sportivă a Clubului Sportiv Școlar Bârlad, în cadrul Olimpiadei Naţionale a Sportului Şcolar.
Echipele care vor participa sunt câştigătoarele etapelor zonale: Ciorogârla (judeţul Ilfov), Bucureşti, Sibiu, Lupeni (Hunedoara), Pucioasa (Dâmboviţa), Năvodari (Constanţa), Baia Mare şi Bârlad.
Judeţul nostru va fi reprezentat de echipa Liceului Pedagogic “Alexandru Vlahuţă” Bârlad, care în ediţia de anul trecut a obținut titlul de campioană naţională.

ÎN ATENȚIA DOMNULUI MINISTRU POGEA

Autorităţile locale aşteaptă rectificarea bugetară de la guvern. Spre sfârşitul anului, nu vor mai fi bani pentru plata profesorilor şi a funcţionarilor.Criza financiară se adânceşte în judeţ. Majoritatea primarilor îi trimit preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Vaslui, Vasile Mihalachi, adrese prin care îl roagă să aibă în vedere la rectificarea bugetară situaţia resurselor financiare ale instituţiilor pe care le conduc. Multe dintre ele au epuizat deja bugetul primit pentru acest an.
“Sunt comune care au folosit în trimestrul al doilea banii pe care îi aveau programaţi pentru trimestrul al patrulea. Cei mai afectaţi vor fi profesorii. Cel târziu în luna septembrie nu vor mai fi bani pentru plata salariilor. La fel se va întâmpla şi cu angajaţii primăriilor”, a spus Vasile Mihalachi.
În afară de salarii pentru profesori şi angajaţi, primăriile mai au nevoie şi de bani pentru asigurarea cotelor de confinanţare măcar la proiectele pe care le au în derulare. Singura şansă a primăriilor din Vaslui este o rectificare bugetară de la guvern, care, pe lângă faptul că deja întârzie, s-ar putea să nu aducă bani ci, din contră, să retragă.
Sursa: Obiectiv de Vaslui
Deocamdată, președintele C.J.Vaslui se pare că doar constată și dă declarații de presă. Întrebarea este dacă și mișcă ceva, au anunțat de situația aceasta la Ministerul Finanțelor Publice ? Încearcă să găsească soluții în județ, pentru că unele consilii locale au bani suficienți, altele nu. Cum s-a făcut împărțeala inițială ?

marți, mai 26, 2009

ȘEDINȚA BIROULUI OPERATIV FSLI

Ședinţa Biroului Operativ al FSLI, va avea loc în 26 mai 2009, ora 14.00 şi 27 mai 2009, ora 9.00, la sediul federaţiei.
Ordinea de zi a şedinţei este următoarea:
1. Informare privind activitatea FSLI în ultima perioadă de timp;
2. Analizarea principiilor care vor sta la baza descentralizării învăţământului preuniversitar;
3. Prezentarea stadiului discuţiilor cu privire la Legea salarizării unitare în sistemul bugetar;
4. Stabilirea strategiei federaţiei noastre referitoare la încadrarea absolvenţiilor ciclului I Bologna, a institutorilor I şi II în învăţământul preprimar şi primar;
5. Probleme curente.

DE LA LICEUL PEDAGOGIC BÂRLAD

LICEUL PEDAGOGIC ”ALEXANDRU VLAHUȚĂ” BÂRLAD
ZIUA PORȚILOR DESCHISE - vineri, 29 mai 2009
Programul manifestărilor și alte amănunte:

ȘEDINȚĂ CU DIRECTORII - 26 MAI 2009

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI INOVĂRII
INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN V A S L U I
TELEFON: 0235/311928
FAX: 0235/311715
e-mail: isjvaslui@isj.vs.edu.ro
website : http://isj.vs.edu.ro
Marți, 26 mai 2009, vor avea loc ședinte cu directorii, organizate pe zone:

Bârlad - ora 09.00 - Liceul Industrial "Al. I. Cuza"
Huși - ora 12.00 - Liceul Teoretic "Cuza-Voda"
Vaslui - ora 15.00 - C.J.R.A.E.
Inspector școlar general,prof. Vasile Mariciuc

vineri, mai 22, 2009

TEZE CU GREȘEALĂ UNICĂ

Vrem teze cu greşeală unică!
Rezolvarea tezelor cu subiect unic a ajuns să semene cu rezolvarea desenelor ălora cu cinşpe, şaişpe diferenţe între ele pe care trebuie să le descoperi repede. Să luăm cazu’ tezei la istorie. Vine copilul, se aşază în bancă, trage bileţelul, citeşte textul şi i se umezesc ochii, de parcă ar fi Ecaterina Andronescu la negocierea salariilor profesorilor. Urmăreşte cu creionul linia logicii şi vede că Armata 1 e Armata 2. Se mută pe linia gramaticii şi vede că săraca armată 1 are dezertori: Divizia numeralului ordinal, formată din soldaţi romani, a dezertat toată la arabi, că se scrie corect Armata I, cu cifre romane. După aia nici nu mai contează că textul şi armatele n-au strategie, că nu reies diferenţele dintre I şi II. Asta vine după ce, la română, Ghiţă Niţescu s-a deghizat în Niţă Ghiţescu şi viceversa. În ritmul ăsta, următoarea teză la matematică ar suna cam aşa: „Se dă cercul cu trei laturi, a, b şi armata I. Se cere să se calculeze quadratura reformei în Educaţie ştiind valoarea bisectoarei din poezia Luceafărul şi faptul că eroismul Ecaterinei Andronescu este egal cu radical din eroismul Ecaterinei Teodoroiu împărţit cu PixPi.
De aceea, primul pas al reformei în învăţământ ar trebui să fie atingerea unui obiectiv simplu: tezele cu subiect unic să fie măcar teze cu greşeală unică.
Sursa: Gândul

ÎNTÂLNIRE DE LUCRU DEPARTAMET ÎNVĂȚĂMÂNT PREPRIMAR ȘI PRIMAR FSLI

Departamentul - învăţământ preprimar şi primar din cadrul Biroului Operativ al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ organizează joi, 28 mai 2009, ora 10.00, la sediul federaţiei, o întâlnire în cadrul căreia se va analiza situaţia încadrării personalului didactic de predare din învăţământul preprimar şi primar.
La această întâlnire vor participa reprezentanți din toate județele.

ȘMECHER DE PRIMĂRIE

Peste 100 de elevi şi preşcolari din comuna Ibăneşti suferă din cauza primarului, care le-a interzis să mai vină la ore cu microbuzul şcolar. Este urmarea unui conflict mai vechi între edilul-şef al comunei, Benone Pletea, şi directorul şcolii. Scandalul se învârte în jurul unor foi de parcurs, umflate cu kilometri ireali de către primar, pe care directorul nu riscă să le semneze.
Un conflict dintre primarul comunei Ibăneşti şi directorul şcolii din localitate a lăsat pe drumuri peste 100 de copii. Edilul-şef, Benone Pletea, a decis ca, de miercuri, microbuzul şcolii să rămână în curtea primăriei, astfel că, ieri, elevii care trebuiau să susţină o teză cu subiect unic abia au reuşit să ajungă la clasă, pe jos, cu bicicletele sau cu alte mijloace. Acelaşilucru s-a întâmplat şi cu ceilalţi elevi şi preşcolari, care au fost însoţiţi pe drum de părinţii nemulţumiţi.Scandalul dintre primărie şi conducerea şcolii a pornit de la o foaie de parcurs cu nu mai puţin de 121 de kilometri parcurşi într-o zi de vacanţă.
Directorul şcolii, Violeta Nechifor, a refuzat să semneze hârtia întrucât nu se justificau acele cifre, iar mai apoi nu a mai semnat nicio foaie de parcurs, având indicii că primarul se ocupă de furtişaguri. Din postura de victimă, Benone Pletea a decis ca microbuzul şcolii să rămână în curtea primăriei, sfidând condiţiile impuse de Ministerul Educaţiei în privinţa utilizării respectivului autovehicul.Fals în acte?Ieri, 12 elevi care trebuiau să susţină teza cu subiect unic (la alegere între istorie şi geografie) şi ceilalţi elevi şi preşcolari din localitatea Ibăneşti, în număr de 89, au fost nevoiţi să ajungă la ore cu mijloace proprii, însoţiţi de părinţii nemulţumiţi de pedeapsa impusă de primar.“Toţi cei 101 preşcolari şi şcolari vin la ore cum pot, de două zile încoace, deoarece primarul a decis să nu mai folosească microbuzul şcolar. Din cei care trebuiau să susţină teza ieri, patru au venit cu transportul în comun de la Mânzaţi, distanţa fiind de opt kilometri. Noroc că există un microbuz particular, altfel nu ştiu ce s-ar fi întâmplat. Alţi şase elevi au venit pe jos de la Gornei şi doi de la Puţul Olarului”, a spus directorul Şcolii Ibăneşti, Violeta Nechifor.Femeia spune că a refuzat să mai semneze foile de parcurs ale primăriei, întrucât acestea nu reflectau adevărul: “Despre situaţia actuală deja am făcut un memoriu către primărie, InspectoratulŞcolar şi Consiliul Judeţean.
Marţea trecută, şoferul şcolii, Corneliu Toma, a venit la şcoală pentru a-i fi semnate foile de parcurs pe ultimele trei luni. Eu personal i-am cerut în nenumărate rânduri să-mi prezinte foile de parcurs cu kilometrii reali de la bordul autovehiculului Fiat, zilnic sau la sfârşit de săptămână, iar acesta a refuzat, spunându-mi că are un singur şef în faţa căruia răspunde, respectiv domnul primar. Atunci i-am transmis domnului Toma Corneliu să meargă la primărie, respectiv contabilitate, pentru a verifica foile de parcurs, eu aflându-mă în acel moment la Şcoala nr. 11 Bârlad. Acesta a plecat la primărie şi a revenit cu o adresă prin care mă înştiinţau că microbuzul şcolar nu mai transportă elevii”.Prin urmare, primarul şi-a luat “jucăriile” şi i-a lăsat pe copii în voia sorţii.
Amintim că Ministerul Educaţiei a impus ca microbuzele şcolare să fie folosite în serviciul elevilor, ori de câte ori este nevoie, fără excepţie. În această situaţie, comuna riscă să rămână fără microbuz, singurii care ar avea de suferit fiind elevii.“La Şcoala Ibăneşti avem un director responsabil care nu se joacă cu soarta elevilor. Mi-a adus la cunoştiinţă faptul că primarul nu le mai dă microbuz. Noi nu putem face mai nimic, deoarece microbuzul e în administrarea primăriei. Am vorbit şi cu primarul şi cu directorul şcolii. Primarul a spus doar că nu mai porneşte microbuzul până când directorul şcolii nu semnează foile de parcurs. Am înţeles că e un conflict mai vechi. Sperăm să rezolvăm problema pe cale amiabilă pentru că vor avea de suferit elevii”, a spus Vasile Mariciuc, şeful ISJ Vaslui.
Primarul Benone Pletea nu este la prima faptă neinspirată de când este în funcţie. Reamintim cititorilor că edilul a absolvit cursurile Grupului Şcolar Agricol Zorleni, la “fără frecvenţă”, motiv pentru care a fost repartizat să susţină examenul de bacalaureat la acelaşi liceu. Dupa ce a promovat probele orale, a fost eliminat de la român scris, fiind surprins de profesorii supraveghetori cu fiţuici în buzunar. În 2004, reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă Vaslui au descoperit, în carnetul de muncă al lui Benone Pletea, o diplomă universitară falsă, pentru care a fost anchetat, judecat şi condamnat definitiv la un an de închisoare, cu suspendare. Probabil, de aici i se trage “iubirea” pe care o poartă învăţământului din comună. Am încercat în mai multe rânduri să-l contactăm pe primar, însă acesta avea telefonul închis.
Sursa: Obiectiv de Vaslui
Nu este singurul primar din comunele județului Vaslui care are idei trăznite. Mai sunt și alții care, sfidând orice lege, intenționează să taie din salariile angajaților școlii sau să nu mai deconteze naveta. Cu astfel de primari se va face descentralizarea ? Vom reveni cu amănunte.

joi, mai 21, 2009

DIN GREȘEALĂ ÎN GREȘEALĂ, SPRE VICTORIA FINALĂ !

Ministerul a greşit şi subiectele tezei de la istorie.În textul cerinţei, Armata a II-a a fost înlocuită cu Armata I. Ministerul susţine că a depistat greşeala la timp şi că a trimis la şcoli o erată care conţinea precizări.
Subiectul al doilea de la teza de istorie de la clasa a 8-a a fost şi el redactat greşit, după ce teza de la limba română a fost compromisă de un scandal asemănător. Potrivit lui Cristian Mirescu, directorul Centrului Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar (CNCEIP), instituţia care se ocupă de subiectele de la toate examenele naţionale, “la subiectul al II-lea, în textul cerinţei, apare Armata 1 şi trebuia să fie Armata a II-a”.

Mirescu a spus că experienţa tezei de la limba română şi-a spus cuvântul, astfel că cei de la Centru, după ce au extras subiectul, au observat greşeala din text şi au redactat rapid o erată. Aceasta a fost şi ea transmisă la centrele de examinare odată cu subiectele, la ora 11.27, potrivit lui Cristian Mirescu, “cu jumătate de oră înainte ca elevii să intre în clase să susţină teza, astfel că elevii au fost anunţaţi la timp”.
Erata a fost xeroxată şi capsată laolaltă cu subiectul, astfel că elevii au primit-o la pachet cu cerinţa. Potrivit şefului CNCEIP, responsabilă de redactarea subiectului la teza de la istorie ar fi profesoara Rodica Tudorică.
Ministerul a transmis că a declanşat o anchetă referitoare şi de acest caz. Cu două săptămani în urmă, la teza de limba română, subiectul a fost redactat tot greşit, personajul Niţă Ghiţescu din schiţa “Triumful talentului” de I.L. Caragiale fiind înlocuit cu Niţă Ghiţescu.
Sursa: Cotidianul
Aurel Cornea, FSLI: Ministrul Educaţiei ar trebui să treacă la demiterea tuturor celor care au greşit
"Este o lipsă totală de profesionalism, de respect faţă de elevi, faţă de opinia publică, de profesori şi ar trebui, în momentul de faţă, ca întregul personal din acest centru (de unde s-a produs greşeala, n. red.) să-şi dea demisia, în cap cu domnul Mirescu. Ministrul Educaţiei ar trebui să treacă la demiterea tuturor celor care au greşit", a declarat Aurel Cornea, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ

LEGEA SALARIZĂRII

Un medic primar de clinică, un profesor gradul I de liceu cu o vechime de 6-10 ani şi un judecător de tribunal ar putea câştiga cel mult nouă salarii minime pe economie, potrivit noii grile de ierarhizare a funcţiilor din sistemul public propusă miercuri sindicatelor de Ministerului Muncii.
"Am propus aplatizarea grilei de ierarhizare a funcţiilor, astfel încât la ultimul nivel din grila negociată cu sindicatele să avem un coeficient de maximum nouă ori salariul minim pe economie, şi în poziţiile 9-15 să poată intra funcţiile de conducere, de decizie şi demnitate publică. Astfel pentru primul nivel al grilei am putea vorbi de un coeficient maxim de salarizare de 3,4, în cel de-al doilea nivel de un coeficient de 5, şi în cel de-al treilea nivel de un coeficient de maxim 9 salarii minime pe economie", a declarat secretarul de stat în Ministerul Muncii, Valentin Mocanu, la sfârşitul discuţiilor cu sindicatele.

Astfel, subcomisarii angajaţi în Ministerul Administraţiei şi Internelor, conferenţiarii universitari, consulii şi judecătorii de tribunal vor putea câştiga cel mult nouă salarii minime pe economie (până la 5.400 lei lunar, la nivelul actual al salariului minim brut pe economie, de 600 lei).
În aceeaşi grilă de salarizare vor intra şi medicii primari de clinică, profesorii de gradul I de liceu cu o vechime de 6-10 ani şi consilierii superiori.
Noua grilă de salarizare propune ca un inspector MAI, un profesor de gradul II de liceu cu o vechime de 6-10 ani şi un farmacist să câştige cel mult cinci salarii minime pe economie (3.000 lei, la salariul minim actual), iar un agent de poliţie, un secretar de şcoală şi un referent superior în MFP cel mult 3,5-4 salarii minime pe economie.
"Dacă este să discutăm despre funcţiile curpinse în grila de salarizare cu coeficientul de maxim 4, spre exemplu, putem vorbi de dublarea practic a salariilor în următorii ani, în condiţiile în care până acum angajaţiile pe funcţiile respective nu au salarii mai mari de 1.000 de lei", a precizat secretarul de stat în Ministerul Muncii.
"În ce-i priveşte pe procurori şi judecători, care câştigă în acest moment salarii de până la 8.000 de lei, pot spune că salariile acestora vor sta pe loc în următorii ani până vor fi ajunse din urmă ce salariile câştigate de ceilalţi angajaţi cuprinşi pe aceeaşi treaptă în grilă", a mai spus Mocanu. Reprezentantul ministerului Muncii a adăugat că "există şanse ca legea să fie finalizată până pe 20 iunie, astfel încât să existe suficient timp de dezbatere a actului normativ în celelalte instituţii ale statului până pe 30 iunie, urmând ca Guvernul să-şi poată asuma răspunderea în Parlament până la încheierea sesiunii".
Mocanu a precizat că "termenul de şase luni de la promulgarea Legii unice a salarizării până la intrarea sa în vigoare (1 ianuarie 2010 n.r.) ar putea fi folosit pentru modificarea legilor în conformitate cu noul act normativ".Secretarul de stat a menţionat că, până marţi, fiecare minister trebuie să vină cu propuneri de ierarhizare pentru toate funcţiile aferente instituţiei."Probabil că există în acest moment între 250 şi 300 de funcţii, dacă e să le raportăm pe nivelurile de ierarhizare", a mai spus Mocanu.
Sursa: Cotidianul

COMUNICAT DE PRESĂ MMFPS

Ministrul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale Marian Sârbu şi premierul Emil Boc au participat astăzi, 20 mai 2009, la sediul Ministerului Muncii, la şedinţa Grupului de lucru interministerial constituit pentru elaborarea Legii unitare de salarizare în sistemul bugetar.
Premierul Emil Boc a ţinut să transmită grupului de lucru susţinerea totală a Guvernului pentru finalizarea acestei legi .„Punctul de vedere al meu, al Guvernului şi al dlui ministru Marian Sârbu este că trebuie să avem o singură lege a salarizării unitare pentru tot sistemul bugetar”, a subliniat primul-ministru.
Premierul Boc a mai spus că prin noua lege „vom avea o rearanjare instituţională a întregului sistem bugetar „ şi că noul act normativ ,, aduce bun simţ, dreptate şi echilibru între toate instituţiile statului din sistemul bugetar”. Atât premierul Emil Boc, cât şi ministrul muncii, Marian Sârbu, au apreciat că lucrările pentru elaborarea legii unitare de salarizare sunt în grafic, respectând calendarul convenit .
Primul-ministru şi ministrul Muncii şi-au exprimat convingerea că legea va putea intra în vigoare la termenul stabilit iniţial, respectiv la 1 ianuarie 2010.
Direcţia Politici Publice şi Comunicare
20 Mai 2009

INFORMARE FSLI

FEDERAŢIA SINDICATELOR LIBERE DIN ÎNVĂŢĂMÂNT
FEDERATION DES SYNDICATS LIBRES DE L’ENSEIGNEMENT
FREE TRADE UNION FEDERATION IN EDUCATION
R O M Â N I A
BUCUREŞTI, Bd. Regina Elisabeta, nr. 32, sect. 5, cod 70608
Tel. 4021 315 16 95, 315 78 70, Fax. 4021 312 58 37
www.fsli.ro fsli@upcmail.ro

În data de 19.05.2009 a avut loc la sediul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării o întâlnire între reprezentanții federațiilor sindicale din învățământ, ai M.E.C.I. și cei ai structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale, având drept scop stabilirea principiilor care vor sta la baza descentralizării învățământului preuniversitar.
La această întâlnire, din partea Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, au participat Simion Hancescu și Sorin Țiplea.
Prima problemă abordată a fost aceea de a stabili cine poate aproba înființarea și desființarea unităților de învățământ.
Grădinițele și școlile vor putea fi înființate și desființate de către consiliile locale, iar liceele și școlile post-liceale, de către consiliile județene, cu avizul, în ambele cazuri, a inspectoratului școlar.
Referitor la numirea inspectorului general, s-a propus ca aceasta să fie făcută de către M.E.C.I., în urma promovării unui concurs susținut la nivelul consiliului județean/ municipal București, pe baza unei metodologii elaborate de către M.E.C.I. Această problemă va fi definitivată cu ocazia următoarei întâlniri.
La propunerea reprezentanților FSLI, s-a acceptat ca toate aspectele care vizează procesul de descentralizare, să fie cuprinse în viitorul pachet legislativ al educației.
DEPARTAMENTUL COMUNICARE,
Claudia PUZDREA

București, 19.05.2009

miercuri, mai 20, 2009

ULTIMATUM AGIRo

Am rămas consternați de textul adresei trimise federațiilor sindicale din învățământ de Asociația Generală a Învățătorilor din România (AGIRo). Apărută de nu se știe unde, din ce rațiuni, după ce timp de aproape 20 de ani interesele educatoarelor și învățătorilor au fost apărate în mod corect de sindicatele din învățământ, AGIRo ne dă un ultimatum, amenințând direct că, dacă nu vom accepta în totalitate condițiile impuse, vor trece de urgență la formarea unui sindicat al învățământului preșcolar și primar ! Nu vrem să comentăm mai mult, redăm mai jos textul adresei AGIRo către federațiile sindicale din învățământ, precum și angajamentul (redactat tot de către AGIRo) pe care ar trebui să și-l asume federațiile, pentru a fi judecat de fiecare dintre dumneavoastră.

”Către Federaţiile Sindicale din Educaţie,
AGIRo vine în faţa Dumneavoastră şi vă solicită un răspuns ferm în funcţie de care vom decide asupra unui parteneriat cu Dumneavoastră sau vom demara înfiinţarea de sindicate judeţene ale învăţământului preşcolar şi primar şi o federaţie a învăţământului preşcolar şi primar. Ne-a ajuns răbdarea la capăt. Din pricina noastră sau a Dumneavoastră nu am reuşit până acum să avem un parteneriat în urma căruia să ne simţim reprezentaţi cei din învăţământul preşcolar şi primar şi cu atât mai mult AGIRo ca entitate organizată pe principii federative in care au ales să se regăseasca mulţi dascăli din absolut toate judeţele şi sectoarele capitalei. Picătura care a umplut paharul este OU nr 40 care nu ţine cont de propunerile noastre şi care amână la o dată nedefinită drepturile fireşti ale absolvenţilor PIPP. Nu repet acum argumentele noastre pentru aceste modificări fiindcă vi le-am mai trimis şi vi le pot trimite la cerere.
Vă solicităm să analizaţi adresa de mai jos , să decideţi dacă sunteţi sau nu de acord cu un astfel de angajament al Dumneavoastră , iar în caz afirmativ să ne trimiteţi până luni 4 mai 2009 ora 21 prin fax sau scanat prin e-mail adresa de mai jos datată , ştampilată şi semnată. Doar acest angajament al Dumneavoastră ne mai poate face să nu demarăm începând de marţi 5 mai 2009 procedura înfiinţării de sindicate judeţene ale învăţământului preşcolar şi primar şi o federaţie a învăţământului preşcolar şi primar.
Cu deosebită consideraţie şi cu scuze faţă de tonul la care ne obligă situaţia,
Viorel Dolha preşedintele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România ”
La ce ar trebui să se angajeze federațiile sindicale din educație, în opinia AGIRo (nenegociabil):

”FEDERAŢIA ........
Către Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România,
1.Ne angajăm să susţinem modificarea OU nr 40 în forma propusă de AGIRo şi care este anexată în finalul prezentei adrese.
2.Cel târziu marţi 5 mai 2009 vom trimite în numele federaţiei noastre această solicitare de modificare a textului OU nr 40/2009 către MECI şi Guvernul României.
3.Vom solicita MECI să ceară guvernului amendarea textului tot printr-o OU ( aceasta fiind calea cea mai rapidă de reglementare ). Vom comunica AGIRo adresele pe care le vom trimite instituţiilor competente si raspunsul de la acestea.
4.Vom include solicitările AGIRo privind modificarea OU nr 40 ca punct în conflictul de muncă declanşat. Vom consulta AGIRo înaintea declanşării altor eventuale conflicte de muncă.
5.În cazul că demersurile de mai sus nu vor avea succes vom susţine în faţa comisiilor parlamentare de resort amendarea OU nr 40/2009 cu ocazia trecerii ei prin Parlament. Vom comunica AGIRo adresele pe care le vom trimite acestor comisii şi răspunsul de la ele,vom delega şi un reprezentant desemnat de AGIRo să participe în numele nostru cu ocazia discutării în parlament a acestei OU fiindcă ea reglementează în special probleme ale învăţământului preşcolar şi primar.
6.Ne vom consulta cu AGIRo şi în privinţa pachetului legilor educaţiei şi îi vom comunica variantele primite de la MECI. Propunerile noastre le vom comunica AGIRo spre consultare înainte de a le depune instituţiilor decidente sau Comisiei de Dialog Social.
7.Vom invita reprezentantul AGIRo la evenimentele majore ale federaţiei noastre şi vom recomanda sindicatelor membre să facă acelaşi lucru la nivel judeţean. Vom invita AGIRo şi la conferinţele noastre de presă când pe agendă vor fi teme privind învăţământul primar.
8.Suntem de acord să încheiem cu AGIRo înainte de al XXX-lea său congres de la finele lunii august un parteneriat pe termen lung în care să articulăm rolurile noastre ca federaţie sindicală , respectiv asociaţie profesională. Aşteptăm de la AGIRo să transmită membrilor săi şi să publice în revistele sale tipărite sau electronice demersurile făcute de federaţia noastră în sprijinul celor din învăţământul preşcolar şi primar şi comunicatele federaţiei noastre.
9.Numim pe... responsabil de relaţia federaţiei noastre cu AGIRo.
Preşedintele Federaţiei.... ”
Nu știm câți dintre dumneavoastră ați auzit până acum de AGIRo, sau pe câți dintre dumneavoastră a ajutat AGIRo. Noi știm că nu a trebuit să apară AGIRo ca să apărăm, în egală măsură, interesele membrilor noștri de sindicat indiferent dacă sunt profesori, învățători, educatoare, personal didactic auxiliar sau personal nedidactic. Noi știm că cei care acționează cu adevărat în interesul membrilor de sindicat luptă pentru unitate sindicală, nu pentru fărâmițare.
Știm că noi am obținut până acum pentru membrii noștri de sindicat educatoare și învățători, în instanță, următoarele:
-plata diferențelor salariale pe 3 ani, într-o singură tranșă;
-reducerea normei didactice de predare cu 2 ore/săptămână pentru educatoarele și învățătorii cu gradul didactic I și 25 de ani vechime și plata acestor drepturi pe 3 ani;
-salariul majorat de la 1 ianuarie 2007 pentru cei cu gradul didactic I;
-plata pe 3 ani a sporului suplimentar de vechime pentru tranșele de vechime peste 30 ani;
-este în curs de derulare procesul pentru plata de ore suplimentare învățătorilor care predau educație fizică la clasă etc.
Știm că noi vom face toate demersurile posibile pentru ca funcțiile de profesor pentru învățământul primar și profesor pentru învățământul preprimar (care au fost introduse în Legea 128 datorită presiunilor federației noastre) să fie plătite corect, conform studiilor, de la 1 septembrie 2008.

ADRESA NR. 428/20.05.2009

SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT ”TUTOVA” BÂRLAD
Nr. 428 din 20 mai 2009
ADRESE TRIMISE CĂTRE: I.S.J. VASLUI, CONSILIUL JUDEȚEAN VASLUI, PREFECTURA VASLUI
Având în vedere situația creată în județul Vaslui în urma rectificării bugetare negative, vă solicităm să întreprindeți toate demersurile necesare pentru ca, în toate localitățile județului nostru să existe fondurile necesare pentru plata drepturilor bănești și a decontării cheltuielilor cu naveta personalului didactic.
Facem precizarea că, în urma adreselor trimise de Direcția Generală a Finanțelor Publice Vaslui consiliilor locale, acestea au fost nevoite să rectifice bugetul pe trimestrul II, fapt care a condus, în multe situații, la dispariția unor sume importante de la capitolul cheltuieli cu salariile din învățământ și plata navetei.
Exemplificăm cu situația din municipiul Bârlad (care nu este singulară), unde, în urma adresei nr. 6338/24.04.2009 a D.G.F.P. Vaslui, s-a redus suma defalcată din TVA pe trimestrul II cu 29 miliarde 570 milioane lei vechi. Din acest motiv, la ora actuală, nu sunt bani pentru plata salariilor din învățământ pe luna iunie 2009 (în unitățile de învățământ din Bârlad sunt aproximativ 1300 salariați).
Având în vedere și faptul că, atât cu ocazia Acordului semnat de Guvernul României cu sindicatele din educație, dar și cu alte ocazii, atât ministrul finanțelor, cât și primul ministru au dat asigurări că nu se pune problema neachitării drepturilor salariale (veniturilor) în învățământ în anul 2009, vă solicităm, potrivit responsabilităților care vă revin, rezolvarea în termen util a acestei probleme deosebit de grave, astfel încât toți salariații din învățământ din județul Vaslui să primească, integral și la timp, drepturile bănești ce li se cuvin.
Cu considerație,

PREŞEDINTE,
prof. Mircea Marinescu

luni, mai 18, 2009

ORDIN NR. 619/05.05.2009 PRIVIND REPARTIZAREA BILETELOR DE ODIHNĂ

Art. 1. - Biletele de odihnă contractate vor fi repartizate după intrarea în vigoare a prezentului ordin, pe stațiuni, serii, zile de prezentare și unități de cazare, după cum urmează:
-74% se repartizează direcțiilor de muncă și protecție socială județene, proporțional cu numărul persoanelor îndreptățite a beneficia de această prestație socială, și se distribuie de acestea în colaborare cu reprezentanții desemnați de confederațiile sindicale reprezentative la nivel național, pentru salariații din ramurile socioprofesionale pe care acestea le reprezintă;
-16% se repartizează direcțiilor județene de muncă și protecție socială, pentru soluționarea cererilor persoanelor îndreptățite care nu fac parte din confederații sindicale;
-10% se utilizează de Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale pentru administrația centrală.
Art. 2. - Directorul executiv al direcției de muncă și protecție socială județene, respectiv a municipiului Bucuresti răspunde de modul de organizare a gestiunii biletelor de odihnă, de distribuirea acestora conform repartiției primite și de respectarea prevederilor legale privind modul de repartizare.
Art. 3. - Eventualele probleme apărute în respectarea cadrului legal privind activitatea de repartizare și acordare a biletelor de odihnă se soluționează de către Direcția asigurări sociale din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protecției Sociale și de către Direcția economică din cadrul Casei Naționale de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale.

p. Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,Marius Lazar,secretar de stat
Bucuresti, 5 mai 2009.Nr. 619.

LEGEA SALARIZĂRII

Comunicat de presă
Miercuri, 14 mai 2009, la sediul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, s-a întrunit Grupul de lucru constituit pentru elaborarea Legii unitare de salarizare a personalului din sistemul bugetar. Întâlnirea a fost prezidată de domnul Valentin Mocanu, secretar de stat coordonator al dialogului social.
În deschiderea întâlnirii, domnul Valentin Mocanu a informat membrii Grupului de lucru asupra deciziilor adoptate în cadrul şedinţei de Guvern din data de 13.05. 2009. Se va menţine raportul de 1 la 15 dintre salariul minim şi salariul maxim, poziţia 1 reprezentând salariul minim pe economie. La nivelul cel mai înalt de salarizare se vor regăsi Preşedintele României, preşedinţii Camerei Deputaţilor şi Senatului şi Preşedintele Curţii Constituţionale. De asemenea, se vor găsi soluţii juridice pentru ca autorităţile, agenţiile şi toate instituţiile care gestionează fonduri publice să fie incluse în legea unitară de salarizare.
La solicitarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, membrii Grupului de lucru au acceptat modificarea poziţiei la nivelul II a profesorului gradul I de liceu vechime 6-10 ani cu profesor gradul II vechime 6-10 ani. Nu a fost acceptată propunerea de înlocuire la nivelul I a poziţiei de conferenţiar universitar cu lector universitar cu doctorat, soluţie admisă în final de reprezentanţii Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării.
În cadrul următoarei întâlniri, se vor stabili, în baza propunerilor transmise de ministere, poziţiile corespunzătoare celor trei niveluri de referinţă în funcţie de raportul de 1 la 15.

DIRECTIA POLITICI PUBLICE SI COMUNICARE

joi, mai 14, 2009

ȘEDINȚĂ PUBLICĂ 19 - 20 MAI 2009

MINISTERUL EDUCAŢIEI,CERCETĂRII ŞI INOVĂRII
INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN VASLUI

ANUNŢ

Ședinţa publică pentru pretransferări şi transferări în vederea soluţionării restrângerilor de activitate va avea loc în perioada 19-20 mai 2009 în amfiteatrul Liceului « Mihail Kogălniceanu » Vaslui, după următorul program :

MARŢI 19 mai 2009
Orele 9.00 - limba română
Orele 10.30-limbi moderne
Orele 11.30-matematică
Orele 12.00-fizică, chimie
Orele 12.30-biologie
Orele 14.00- istorie, geografie, socio-umane, religie
Orele 15.00-învăţământ special- profesor în cabinete de asistenţă psihopedagogică
Orele 15.30 - muzică, desen,posturi palate şi cluburi
Orele 15.45- educaţie fizică
Orele 16.15- ingineri, maiştri instructori,informatică,educaţie tehnologică
MIERCURI 20 MAI 2009
Orele 9.00 – educatoare
Orele 13.00 - învăţători

INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL ,
prof. Vasile Mariciuc
INSPECTOR ŞCOLAR CU MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE,
prof. Gheorghe Flueraş

EVENIMENTE LA BÂRLAD

ZILELE CULTURALE ALE BÂRLADULUI
17 - 24 MAI 2009
Ca în fiecare an, în luna mai, la Bârlad se desfășoară o serie de manifestări culturale, artistice, științifice etc., grupate sub genericul de mai sus.
Programul evenimentelor poate fi văzut aici:http://www.b-o.ro/

miercuri, mai 13, 2009

INFORMARE FSLI ÎNTÂLNIRE DESCENTRALIZARE

Astăzi, 12 mai 2009, a avut loc la sediul Ministerului Administraţiei şi Internelor, întâlnirea între reprezentanţii federaţiilor sindicale şi asociaţiile reprezentanţilor comunităţilor locale (Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene, Asociaţia Municipiilor din România, Asociaţia Oraşelor din România, Asociaţia Comunelor din România), pentru dezbaterea unor probleme privind descentralizarea. Din partea Guvernului au fost prezenţi domnul Dan Nica, vicepremier şi doamna Ecaterina Andronescu, ministrul educaţiei.La întâlnire au participat şi reprezentanţii părinţilor.
Reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ prezenţi la această întâlnire au aflat cu surprindere că asociaţiile comunităţilor locale au elaborat un material privind descentralizarea, încă de acum trei luni, însă nu l-au făcut public nici în momentul de faţă.
În urma discuţiilor de astăzi s-a decis stabilirea unei noi întâlniri, săptămâna viitoare, în cadrul căreia se va dezbate materialul elaborat de asociaţiile comunităţilor locale.
DEPARTAMENTUL COMUNICARE

Claudia PUZDREA - Bucureşti, 12.05.2009

marți, mai 12, 2009

PRIMUL TERMEN LA CURTEA CONSTITUȚIONALĂ ÎN LUPTA PENTRU LEGEA 221/2008

CURTEA CONSTITUȚIONALĂ A ROMÂNIEI DOSAR NR. 535D/2009
CITAȚIE emisă la 08.05.2009
Sindicatul Învățământ ”Tutova” Bârlad este chemat la această Curte pentru data de 02.06.2009, ora 9, în calitate de autor al excepției în proces cu Școala....., Consiliul Local al comunei....., Primarul comunei-Instituția Primăriei..... pentru soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. I pct. 2 și 3 din O.U.G. nr. 151/2008.
PREȘEDINTE,
GREFIER,

14 MAI 2009 - ȘEDINȚA COLEGIULUI LIDERILOR S.I.T.BÂRLAD

Joi, 14 mai 2009, ora 16.00, la sediul S.I.T. Bârlad - ședința Colegiului Zonal al Liderilor.
Liderii de la comune vor informa în legătură cu situația bugetului școlii în urma rectificării bugetare.
Președinte, prof. Mircea Marinescu

”SCHIMB DE POSTURI” LA ISJ VASLUI

Luni, 11 mai 2009, a fost instalată, în mod oficial, noua echipă de conducere la ISJ Vaslui.
A început mișcarea personalului didactic ! Deocamdată, ”schimbul de posturi” s-a făcut doar la vârf.
Pentru că nu am fost invitați, nu am participat.
Noi le dorim succes în activitate și sperăm într-o relație de parteneriat corectă.

LISTE PUNCTAJE RESTRÂNGERE & PRETRANSFER

Click pe adresă pentru a vedea punctajele la restrângere de activitate și pretransfer: http://isj.vs.edu.ro/pagina1.html?err=1

MINISTERUL EDUCAŢIEI , CERCETĂRII ŞI CERCETĂRII
INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN
V A S L U I
TELEFON: 0235/311928
FAX: 0235/311715
e-mail: isjvaslui@isj.vs.edu.ro

ANUNŢ

EVENTUALELE CONTESTAŢII VIZÂND PUNCTAJUL ACORDAT LA EVALUAREA DOSARELOR PENTRU PRETRANSFER SAU RESTRÂNGERE DE ACTIVITATE SE DEPUN MARŢI 12 MAI 2009 LA BIROUL PERSONAL DIN CADRUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN VASLUI.
PROGRAM DEPUNERE CONTESTAŢII: 8-16 .

Inspector Şcolar General ,
prof. Vasile Mariciuc
Inspector Şcolar cu Managementul
Resurselor Umane
prof. Gheorghe Flueraş

luni, mai 11, 2009

PLAN FORMULĂ FINANȚARE DESCENTRALIZARE ÎNVĂȚĂMÂNT

I. Formula finanţare de la centru către Consilii/autorităţi locale
1. MECI înfiinţează un grup de lucru pentru crearea unui nou mecanism de finanţare a şcolilor, pe baza unei formule şi a autonomiei financiare graduale a şcolilor. Termen mai 2009
2. Grupul de lucru (GL) al MECI pentru descentralizare pregăteşte un proiect de propuneri pentru un pachet legislativ primar, care să definească noile competenţe la nivel central, consiliu judeţean, local şi la nivel de şcoli şi să revizuiască legile şi reglementările care guvernează finanţarea educaţiei, inclusiv autonomia financiară a şcolilor.Termen iunie 2009
3. MECI GL colectează datele necesare pentru formula de finanţare de la şcoli şi autorităţi locale, prin inspectoratele şcolare, pentru anii şcolari 2009/2010 (mai-iulie) şi 2010/2011 (octombrie-noiembrie). Termen iunie- noiembrie 2009
4. MECI GL pregăteşte o formulă pentru a stabili bugetul autorităţilor locale din toate judeţele şi municipiul Bucureşti, pentru anul fiscal 2010, şi informează inspectoratele şcolare judeţene, inspectoratul şcolar al municipiului Bucureşti, consillile judeţene şi autorităţile locale. Formula este definită pentru autorităţi locale, pentru anul 2009 / 2010. Termen septembrie-noiembrie 2009
5. MECI GL pregăteşte schimbările necesare (legislaţia secundară) în legile şi reglementările relevante pentru a permite implementarea formulei de finanţare în toate judeţele şi în municipiul Bucureşti în anul fiscal 2010 şi pilotarea autonomiei financiare a şcolilor în toate judeţele şi în municipiul Bucureşti din septembrie 2010, pe baza legislaţiei aprobate până în septembrie 2010. Termen decembrie 2009
6. Autorităţile locale din toate judeţele şi din municipiul Bucureşti primesc buget pentru educaţie, în conformitate cu formula, posibil cu rezerva/fonduri tampon, pentru anul fiscal 2010. Termen decembrie 2009
7. Legile şi reglementările relevante sunt revizuite şi amendate, prin supunerea aprobării în Parlamentul României, pentru a permite implementarea formulei de finanţare şi autonomia financiară a şcolilor. Termen decembrie 2009
8. MECI şi GL dezvoltă un sistem de monitorizare pentru implementarea noii metode de finanţare. Termen decembrie 2009
9. MECI GL dezvoltă o formulă pentru a stabili bugetul autorităţilor locale pentru anul 2011 pentru toate judeţele şi pentru municipiul Bucureşti şi informează inspectoratele, consiliile judeţene şi autorităţile locale. Formula este definită pentru autorităţile locale. Termen decembrie 2009 - mai 2010
10. Inspectoratele şcolare judeţene se coordonează cu autorităţile locale pentru pregătirea unui plan de restructurare a reţelei şcolare la nivel judeţean pe trei ani. Termen decembrie 2009 - mai 2010
11. Autorităţile locale şi şcolile pregatesc formaţii de studii şi state de funcţii pentru noul an şcolar 2010/2011. Termen aprilie 2010 - iunie 2010
12. Autorităţile locale şi şcolile din toate judeţele îşi ajustează personalul şi reţeaua şcolară pentru implementarea finanţării pe bază de formulă în anul şcolar 2010/2011. Termen septembrie 2010
13. MECI pregăteşte bugetul pentru anul 2011 pe baza formulei, pentru toate judeţele şi municipiul Bucureşti / autorităţile locale. Termen iulie-august 2010
14. Formula de finanţare se implementează la nivel naţional în anul fiscal 2011. Toate judeţele şi municipiul Bucureşti / autorităţile locale primesc buget pentru educaţie în conformitate cu formula, asigurându-se fonduri corespunzătoare, pentru anul fiscal 2011. Termen ianuarie 2011
15. MECI şi GL monitorizează şi evaluează implementarea finanţării pe bază de formulă pentru anii 2010 / 2011 şi planifică finanţarea pe bază de formulă la nivel naţional pentru anul fiscal 2011. Termen mai-iunie 2010
II Formula finanţare de la autorităţi locale către şcoli
1. MECI GL şi reprezentanţii autorităţilor locale pregătesc instrucţiuni pentru finanţarea şcolilor din toate judeţele, inclusiv formula pentru finanţare de la autorităţile locale către şcoli Termen aprilie 2010
2. Autorităţile locale din toate judeţele şi din municipiul Bucureşti, pe baza instrucţiunilor elaborate de MECI GL şi reprezentanţii autorităţilor locale, stabilesc bugetul unităţilor de învăţământ pentru perioada septembrie - decembrie 2010 şi pentru anul fiscal 2011. Termen aprilie-iunie 2010
3. MECI pregăteşte un program de pregătire a directorilor şi contabililor din şcolile din toate judeţele şi din muncipiul Bucureşti. Termen martie 2010
4. Prin intermediul Inspectoratelor şcolare şi al autorităţilor locale, MECI organizează programul de pregătire pe tema autonomiei financiare pentru directorii şi contabilii şcolilor din toate judeţele şi din muncipiul Bucureşti. Termen aprilie-iunie 2010
5. Autorităţile locale din toate judeţele şi din municipiul Bucureşti deschid un cont la Trezorerie pentru toate unităţile de învăţământ cu personalitate juridică. Termen iunie 2010
6. Toate şcolile cu personalitate juridică din toate judeţele şi din municipiul Bucureşti primesc propriul buget şi implementează autonomia financiară. Termen septembrie 2010- ianuarie 2011
7. MECI GL monitorizează şi evaluează implementarea autonomiei financiare la nivelul şcolilor. Termen februarie-martie 2011
Sursa: Liviu Marian Pop - secretar general FSLI

ÎNTÂLNIRE DESCENTRALIZARE - 12 MAI 2009

La întâlnirea din data de 06.05.2009 dintre reprezentanții Ministerului Educației, Cercetării și Inovării, Ministerului Finanțelor Publice, Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și ai federațiilor sindicale, s-a convenit faptul că marți, 12 mai 2009, orele 09.00, la sediul Ministerului Administrației și Internelor din Piata Revoluției nr.1 A, sect. 1, va avea loc întâlnirea tripartidă dintre reprezentanții federațiilor sindicale, ai structurilor asociative ale autorităților locale și ai Ministerului Educației, Cercetării și Inovării si Ministerului Administrației și Internelor, pe tema descentralizării.
În acest sens 7 persoane din partea FSLI vor participa la această întâlnire.

Sursa: Liviu Marian Pop - secretar general FSLI

CONDUCERE NOUĂ LA INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN VASLUI

INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN VASLUI ARE O NOUĂ CONDUCERE:
prof. Vasile MARICIUC - INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL (foto)
prof. Gabriela PLĂCINTĂ - INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL ADJUNCT
prof. Cristian POPA - INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL ADJUNCT
Schimbarea a fost făcută vineri, 8 mai 2009.

duminică, mai 10, 2009

MODELUL GERMAN DE SALARIZARE

Grupul care lucrează la grila unică de salarizare în sistemul bugetar se va inspira dupa modelul german:
Schemele A și B reglementează remunerarea funcționarilor publici, a diplomaților și a personalului militar.
Schema W reglementează salariul profesorilor care se supun acelorași restricții și incompatibilități ca și ceilalti funcționari.
Schema R reglementează remunerarea judecătorilor și a procurorilor publici.

În Germania, salariile cresc pe măsura vârstei. În prima schemă există niveluri de salarizare de la A2 până la A16. Funcționarii care aparțin acestei scheme (marea majoritate a funcționarilor publici, a polițiștilor, diplomaților și personalului militar) primesc salarii crescătoare.
Schema 1 alocă următoarele grade de salarizare diferitelor categorii de funcționari:
- Serviciu inferior: niveluri de la A2 pana la A6. Aici salariile de bază pornesc de la circa 1.600 de euro și ajung până la 2.200 de euro pe lună
- Serviciu intermediar: niveluri de salarizare de la A6 până la A9. Aici salariile pornesc de la circa 2.200 de euro și ajung până la 2.700 de euro
- Serviciu intermediar superior: niveluri de salarizare de la A9 până la A13. Aici salariile pornesc de la 2.700 de euro și ajung până la 4.200 de euro
- Serviciu superior: niveluri de salarizare de la A13 până la A16. Aici salariile pornesc de la 4.200 de euro și ajung până la 5.800 de euro.
În contrast cu salariile fixe, în cazul celor crescătoare salariul de bază din cadrul fiecărui nivel de salarizare este împărțit în mai mulți pați. Progresul pe această scară este hotărât de vârsta funcționarului și de performanță. Salariul de bază crește în cadrul respectivului nivel salarial până la al cincilea pas la intervale de doi ani, până la al nouălea pas la intervale de trei ani și dincolo de acestea la intervale de patru ani. În cazul nivelurilor mai ridicate ale claselor intermediare și superioare, salariul final de bază poate fi atins cel mai devreme la 49 și 53 de ani. Aproximativ 95% dintre funcționari se află la nivelurile A5 până la A15.
La nivelurile A2-A4 intră muncitorii și șoferii.
La nivelurile A5-A8 sunt cuprinși agenții de poliție, subofițerii militari, referenți funcționari publici.
Nivelurile A9-A12 cuprind inspectorii de poliție, ofițerii inferiori militari, experții funcționari publici.
La nivelurile A13-A16 se află comisarii de poliție, ofițerii superiori militari, consilieri funcționari publici. Pentru funcțiile ânalte, salarii între 5.200 și 11.000 de euro.
În schimb, funționarii din schema B primesc salarii fixe. În schema B existĂ niveluri de la B1 la B11. Această schemă se aplică funcționarilor publici, polițiștilor, diplomaților și personalului militar în poziții înalte. Este vorba despre secretarii de stat, directori generali, directori adjuncți, șefi de departamente, președinți ai înaltelor agenții federale, generali. Schema B intră în categoria serviciilor superioare. În acest caz, salariile pornesc de la 5.200 de euro și pot ajunge până la 11.000 de euro. La nivelurile B1-B7 intră cei cu funcții de conducere în ministere, inclusiv directorii. La nivelurile B8-B10 sunt cuprinși directorii generali, secretarii generali adjuncți și secretarii generali din ministere. La nivelul 11 sunt secretarii de stat din ministere. Cancelarul german are un coeficient de multiplicare de 1,6 față de B11. Miniștrii au un coeficient de multiplicare de 1,3 față de B11, iar parlamentarii au un coeficient de multiplicare de 0,97 față de B11.
5.000 de euro pentru un profesor cu 20 de ani de vechime. Schema W care reglementează salariul profesorilor are trei niveluri de salarizare. Primul nivel, W1, este echivalent cu A14. Aici sunt cuprinși profesorii de liceu cu minim 14 ani vechime, pentru aceștia salariul find de 3.600 de euro lunar. Al doilea nivel, W2, este echivalent cu A 15, aici fiind profesorii de liceu cu minim 17 ani vechime. Salariul acestora este de 4.100 de euro. La al treilea nivel, W3, care este echivalent cu A16, sunt profesorii de liceu cu minim 20 de ani vechime, salariul acestora ajungând la 5.000 de euro.
Schema de remunerare R (pentru judecători și procurori publici) conține atât salarii fixe cât și variabile. La nivelurile R1 până la R2, salariile sunt crescătoare, în funcție de vârstă, iar de la R3 până la R10 sunt fixe). La nivelurile R1-R2, salariile pornesc de la 3.300 de euro la vârsta de 27 de ani și ajung până la 5.900 de euro la vârsta de 49 de ani. La nivelurile R3-R10, salariile încep de la 6.500 de euro și ajung la 11.000 de euro.
În România, prima etapă a grilei de salarizare a fost finalizată.
În primul nivel cu medicul primar de clinică sunt echivalate funcții precum subcomisar, conferențiar universitar, maior, consilier superior din Ministerul Finanțelor Publice, judecător de tribunal, consilier probațiune, asistent judiciar, procuror tribunal, consul, artist liric de operă, consilier superior de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici.
Cel de-al doilea nivel face echivalarea cu profesorul gradul I de liceu cu vechime de 6-10 ani cu inspector din cadrul MAI, locotenent cu studii superioare de lungă durată și masterat de la MApN, expert principal sau inspector principal de la Ministerul Finanțelor Publice, grefier gradul II studii superioare de la Ministerul Justiției, consilier de relatii gradul III, de la MAE, muzeograf gradul II, preot de parohie de la Ministerul Culturii, farmacist, fiziokinetoterapeut de la Ministerul Sănătății (MS), expert principal, consilier juridic principal și auditor principal de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici.
Cel de-al treilea nivel finalizat prevede echivalarea referentului superior în minister (studii medii) cu agent poliție debutant (MAI), secretar de școală sau pedagog (MECI), funcții corespunzătoare gradelor de soldat și gradat voluntar, referent pentru personalul civil (MApN), referent superior (MFP), grefier, studii medii (Ministerul Justitiei), curier de relații gradul II (MAE), referent superior (Ministerul Culturii), statistician medical sau laborant (MS) si referent superior de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici.
În funcție de cele trei niveluri stabilite în grupul de lucru, va fi hotărâtă poziția care o vor ocupa toți salariații din sistemul public.
În noua grilă vor fi cuprinși și demnitarii. Guvernul va hotărî în ședința de săptămâna viitoare care va fi funcția cel mai bine plătită. Guvernul ar putea alege între cea de președinte al țării, președinte al Înaltei Curți de Casație și guvernatorul BNR.
Ultima poziție în această grilă va fi ocupată de cei care vor fi angajați cu salariul minim pe economie.
Sursa: HotNews.ro

DE CE NU ÎNNEBUNESC POLITICIENII ROMÂNI

”Politica nu are principii. Are numai interese.” (Octavian Paler)
Zilele trecute, în cadrul unei emisiuni TV, analistul politic Iosif Boda ne recomanda să uităm toate promisiunile și angajamentele făcute în campania electorală de politicieni. Pentru că, spunea domnia sa, dacă nu ar exista uitarea, am înnebuni.
Deși nouă ne este cam greu să uităm, cu siguranță că politicienii care s-au cățărat la putere prin promisiuni mincinoase (dintre care 2 sub formă de lege - majorare a pensiilor și a salariilor din educație!) și-au uitat propriile angajamente din momentul în care le-au rostit. Pentru că ei au făcut aceste promisiuni nu pentru a le respecta, ci numai cu scopul de ajunge la putere. Ei nu sunt în pericol să înnebunească, în schimb, ne înnebunesc pe noi.
Și uite așa, cu promisiunile uitate din start, cu mintea odihnită și conștiințele date la reciclat, încep o nouă campanie electorală, de data aceasta pentru ocuparea unor fotolii confortabile în Parlamentul European, agresându-ne, din nou, cu alte promisiuni, care mai de care mai frumos colorate și ambalate.
Noi nu vă mai credem, domnilor politicieni, pe nici unul ! Și ne vom strădui să nu uităm.

9 MAI - ZIUA EUROPEI

Primavara anului 1950. Robert Schuman, ministrul afacerilor externe al Franței, primește de la omologii din Statele Unite ale Americii și Marea Britanie o misiune istorica: crearea unui plan care să ducă la reintegrarea Germaniei Federale în familia europeană. Problema delicată pe care o avea de rezolvat îl face să recurgă la sprijinul unui cunoscut diplomat: Jean Monnet.
Ziua de 9 mai 1950 a reprezentat primul pas către crearea a ceea ce este astăzi Uniunea Europeană.

În 1985, când proiectul construcției europene era deja clar conturat, cele zece state membre care formau la acea dată Comunitatea Europeană, au hotărât ca ziua de 9 mai să devină Ziua Europei.

COMUNICAT DE PRESĂ MINISTERUL MUNCII

Comunicat de presă

Joi, 07 mai 2009, la sediul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, s-a întrunit Grupul de lucru constituit pentru elaborarea Legii unitare de salarizare a personalului din sistemul bugetar. Întâlnirea a fost prezidată de domnul Valentin Mocanu, secretar de stat coordonator al dialogului social.
Membrii Grupului de lucru au convenit asupra corespondenţelor de poziţii similare din sistemul bugetar pe cele trei niveluri de referinţă: medic primar de clinică, profesor gradul I de liceu cu 6-10 ani şi referent superior în minister.
La solicitarea Grupului de lucru, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale va elabora lista cu instituţiile finanţate din bugetul de stat ce vor fi incluse în Legea unitară de salarizarea.
În cadrul întâlnirii, reprezentanţii Ministerului Administraţiei şi Internelor au prezentat un model de salarizare în sistemul bugetar din Germania. Membrii grupului de lucru au propus ca acest model să fie utilizat ca referinţă şi comparaţie în activitatea de elaborare a proiectului de lege.
Următoarea întâlnire va avea loc joi, 14 mai a.c, începând cu ora 12:00.
DIRECŢIA DIALOG SOCIAL LA NIVEL NAŢIONAL
7 Mai 2009